SD -kaart kopieren via Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johare

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2015
Ik heb voor de telefoon voor mijn vrouw (Nokia 520) en onze tab (Asus Memopad HD7 ME173) een nieuw en groter sd-kaartje gekocht. De kaartjes zijn gewoon compatible met de beide apparaten. De oude inhoud wil ik simpelweg naar de nieuwe sd-kaartjes kopieren. Onder Windows 7 was dit nooit een probleem, en draaide alles vlekkeloos als ik een hele kaartinhoud kopieerde. Nu ik dit echter via Windows 8 doe, staat het wel op de kaartjes, maar de telefoon, nog de tab kunnen hier iets mee. Voorbeeld: de voor de Nokia 520 op de sd-kaart geinstalleerde apps worden niet meer herkend en krijg ik een anders gekleurde tegel op het startscherm. Ook geinstalleerde muziek wordt niet herkend en dus niet afgespeeld. Voor de Asus heb ik bijvoorbeeld Donald Duck pockets geinstalleerd, dat zijn .CBR bestanden, deze worden niet meer geopend in de Comic Book Reader. Als ik ze opnieuw probeeer te importeren ziet hij ze wel maar het importeren mislukt. Ik heb toch echt het vermoeden dat het probleem bij Windows 8 ligt, maar heb geen idee waaraan.
Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen?

Wat heb ik zelf geprobeerd?:
Kaartjes in de toestellen zelf formatteren, kaartjes in de Windows 8 computer formatteren.
Bestanden in kleinere hoeveelheden kopieren.
Bestanden uploaden(vanaf windows 8 laptop) naar One-Drive en downloaden op de nokia en de asus vervolgens zo op de sd kaart zetten.
Ook heb ik op de laptop een comic book reader geinstalleerd zodat de extensie gekoppeld werd aan de goede bestanden (maakte ook niets uit)
Is het een optie om toch maar weer via een Windows 7 pc/laptop de bestanden over te zetten?

Welkom bij de Helpmij!

Zonder nu direct het gevraagde / goede antwoord voor je te hebben, ben ik wel nieuwsgierig of je de "Pepsiproef" al hebt gedaan of misschien zou willen doen...............?

Je schrijft namelijk dat je met een nieuw en groter kaartje werkt (pas gekocht). Zou daar het probleem niet kunnen zitten?
Met de Pepsiproef bedoel ik in deze dat je het met een ouder en kleiner kaartje (middels Win8.1) probeert, waarvan je weet dat het goed gaat omdat je dat kaartje al eens eerder voor een soortgelijke actie hebt gebruikt. Lukt het niet met dat kaartje, dan is je aanname wellicht correct, lukt het wel met dat oude kaartje, dan ligt het óf aan de fabricagekwaliteit van het nieuwe kaartje, óf aan de grootte.

ps. wat hier op de Helpmij wel erg wordt gewaardeerd zijn je eigen ondernomen stappen / probeerdingen die je reeds hebt gedaan. Niet zelden 'knikkeren' relatief nieuwe Helpmijbezoekers een probleem op de website, zonder dat ze zelf ook maar aan een begin van troubleshooting hebben gedacht, of iig ons deelgenoot hebben gemaakt van de inspanningen die ze zelf reeds hebben verricht.
Complimenten dus!

Laatst bewerkt:
Beste gast0225,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ja dat is een heel waardevol advies, ik ga nu eerst de "Pepsiproef"doen. Ben heel benieuwd of het dan anders reageert.
Ik laat z.s.m. van me horen.

Groetjes Johare

Beste gast0225,

Ongelooflijk, het werkt! Heb het met een ander en ouder kaartje geprobeert, en.................geen probleem. Ik weetnu hierdoor wel waar het probleem zit: KOOP GEEN GOEDKOPE KAARTJES UIT CHINA !!, want daar kwamen ze vandaan.

gast0225 heel erg bedankt voor je super advies.

Groetjes Johare.

Ik zou nog even voorzichtig zijn met de eindconclusie. Het kan ook de grootte van het kaartje zijn ipv de kwaliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan