SD-kaart moet worden geformatteerd... maar er staan nog foto's op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Thiver

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hoe ik het voor elkaar gekregen heb weet ik niet, maar de situatie is als volgt: wanneer ik mijn SD-geheugenkaart (die ik overigens al jaren zonder problemen gebruik) invoer in mijn fototoestel en/of de SD-poort van mijn laptop, krijg ik automatisch de melding dat deze eerst moet worden geformatteerd voordat ik hem naar behoren kan gebruiken. Zoals iedereen weet gaan daarbij alle gegevens verloren die zich op de geheugenkaart bevinden en het vervelende wil dat er in dit geval nog foto's op staan die ik graag voor het nageslacht wil bewaren... Wat te doen?

SD- Card in een cardreader stoppen en alle foto's eraf halen naar de PC. Daarna het kaartje in de camera en doen wat deze zegt.

Tja...

...wanneer ik mijn SD-geheugenkaart (die ik overigens al jaren zonder problemen gebruik) invoer in mijn fototoestel en/of de SD-poort van mijn laptop, krijg ik automatisch de melding dat deze eerst moet worden geformatteerd voordat ik hem naar behoren kan gebruiken.

er is een programma waarmee je er nog wel opkunt en dan je spullen kan pakke ik ga even zoeken

ik laat het wel weten

EDIT:

nope krijg niks gevonde,
toch formatern niks meer aandoen en dan met recuva alles terugzette

EDIT ;

Recovery from damaged or formatted disks
Even if you've formatted a drive so that it looks blank, Recuva can still find your files on it.

ik denk dat het wel werkt :)

Laatst bewerkt:
da moet ik heb da giste ook gedownload ff alles gescand en staan nog dingen op die niet eens meer ken
heb je met rucova je SD- kaart gescand

als het nog niet lukt moet je even terug naar een computer winkel die kunnen verwijderede foto's en bestande ook terug zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan