SD Kaart niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffie1990

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Beste,

Ik heb problemen met mijn SD- kaart.

Op mijn sd kaart staan 600 vakantie foto's. Op mijn camera geen problemen met mijn SanDisk 64gb sd kaartje.
Stop ik mijn sd kaartje in mijn computer (sd kaart slot/windows) vraagt hij om te formatteren (dit wil ik natuurlijk niet) maar verder kan ik dus ook niet bij mijn foto's.

Ik heb het met verschillende computers geprobeerd geen effect.

Heeft iemand hier een oplossing voor. Programma of andere dingen die ik nog kan proberen???

Gr.,

Ipv. het SD kaartje eruit te halen, probeer eens de hele camera aan te sluiten op de computer en op die manier de foto's naar de computer te kopiëren?
Daarna kun je altijd nog een formatteringsactie gaan doen.

Tijs.

Ook herkend hij mijn camera niet als ik hem via usb aansluit op de computer.

Ondersteund je lezer wel SDXC? Verder inderdaad het OS vermelden. 64GB is nog redelijk zeldzaam en zover ik weet zijn er slechts een paar cameras, zoals sony en canon spiegelreflex die uberhaubt overweg kunnen met deze standaard.

@wampier, inderdaad. Mijn oude pc, die ik nu niet meer gebruik, ondersteund geen SDHC en als je een dergelijke kaart erin deed crashte de hele computer. Ik denk dat de TS even moet kijken of de pc een dergelijke kaart überhaupt wel ondersteund.

Ik heb het op windows xp en vista geprobeerd dus inderdaad het zou kunnen dat het geen SDXC ondersteund hoe weet ik dat??? ik heb ook een SDHC kaart 8gb dat gaat prima op camera en computer. De geheugenkaart werkt prima in mijn camera.

Je OS kan in principe overweg met de kaart mits je de laatste service pack hebt. Je kunt natuurlijk nog even checken zoals lange pier aangeeft, maar ik vermoed anders een beperking in de reader.

Zoals ik al zei is jouw toestel een van de weinige in de wereld die actief gebruik maakt van deze standaard. Het is an sich niet verbazend als je reader er nog niet mee overweg kan, vooral als die al wat ouder is. SDXC is pas actief sinds eind 2010 en bijna niemand wil het gebruiken omdat het standaard alleen met microsoft licenties werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan