SD Kaart partitie defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toppertje19

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Laatst wou ik android op mijn S8500 Wave hebben en moest daarbij 2 partities maken op mijn geheugenkaart (8Gb) hierbij ben ik vergeten te formatteren, ik heb een virtual box met ubuntu geinstalleerd zodat de 2 partities in ieder geval herkend worden.

Echter het probleem nu: ik kan de ene partitie niet verwijderen, ik kan eigenlijk niks met deze partitie.

Partitietype: W95 FAT32 (0x0b)

Ik heb deze partitie in windows al geformatteerd.

Wat kan ik doen zodat ik deze partitie gewoon kan verwijderen, en eventueel de geheugenkaart opnieuw kan indelen?

Probeer de kaart eens in een linux systeem te stoppen. Download indien nodig een linux live CD. Vanuit de partitietools kun je dit waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen.

Probeer de kaart eens in een linux systeem te stoppen. Download indien nodig een linux live CD. Vanuit de partitietools kun je dit waarschijnlijk wel voor elkaar krijgen.

Ik heb het dus al geprobeerd met ubuntu, daar wou het helaas niet mee.

Dat zie ik nu ook. Sorry. De kunst is om de kaart in zn geheel te resetten. Ik zal eens kijken, maar heb even geen systeem waar ik dit makkelijk kan testen.

Toch is het helaas nog niet helemaal goed, in windows zie ik maar 7,4Gb van de 8.

En ook in ubuntu gaat het niet goed, met het programma Gparted heeft hij 3 partities, 2 ongebruikte en 1 Fat32. Hierbij staat ook een rood rondje met een uitroepteken, zoiets:
icon4.png
.

Hoe kan ik dit oplossen?

Zie voor meer uitleg -> http://nl.wikipedia.org/wiki/Veelvouden_van_bytes

Het verschil in grootte is normaal. Dat komt simpelweg omdat frabikanten tegenwoordig in het SI stelstel meten en dan komt 8 GB neer op 8 000 000 000 bytes. In het binaire stelsel omgerekens is dat 7,4 GiB. Windows rekent binair, alleen wordt dat niet weergegeven als GiB maar ook als GB. Hierdoor onstaat vaak verwarring. Zeker bij de grootte van de huidige media (3 TB schijven) levert dit natuurlijk een flink verschil op.

Waar de meerdere partities vandaan komen weet ik niet. Ik zou verwachten dat deze na de format verdwenen zijn.

met dat fenomeen ben ik inderdaad bekend.

Alleen je zou toch alle partities moeten kunnen verwijderen in ubuntu, ik heb nu dus 1 grote Fat32 partitie die ik niet weg kan halen, en die 2 kleinere (ongebruikte) kan ik ook niet samenvoegen ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan