Sd kaart problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keukenrol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2015
Hallo,
ik heb ongeveer twee jaar geleden een sd kaart gekocht. Hier heel veel foto's en apps op gezet. Maar sinds een paar weken geleden doet hij het niet meer. In mijn mobiel staat er dat mijn sd kaart blanco is. Ik heb op internet gelezen dat ik mijn sd kaart moet formatteren en dan de gegevens terug kan halen met Recuva. Dit wilde ik ook doen, dus ik heb mijn sd kaart aangesloten op de computer en hem proberen te formatteren. Hierna kwam er een melding dat het formatteren niet voltooid kon worden omdat hij op alleen lezen staat. Ik heb dus gekeken bij windows help om te kijken hoe ik dat eraf moet halen. Gewoon met de rechtermuisknop op de schijf klikken en dan bij eigenschappen alleen lezen weghalen. Alleen mijn probleem is , bij eigenschappen staat geen alleen lezen bij mij. Als ik de kaart geformatteerd heb in mijn mobiel dan staat er alsnog blanco sd kaart.Wat moet ik nu doen? De gegevens op de kaart hebben heel veel waarde voor mij.
EXTRA GEGEVENS:
-het is een Integral sd kaart van 8gb
-hij heeft in twee verschillende telefoons gezeten.(htc en samsung)
-Ik heb nu een Samsung galaxy s2.
-De kaart doet het ook niet ij een andere telefoon

is het schuifje in de juiste positie, sd kaart kan je op alleen lezen zetten

Hallo Ben,
Het schuifje zit op de goede positie, hij staat op unlock.

Formateren betekend zoveel als alles dat erop staat weggooien en dat is nou net niet wat jij wilt...

Al geprobeerd om het kaartje in een SD adapter te zetten, zodat het een groot formaat SD word en die bijvoorbeeld in de laptop doen ?

Hallo, bedankt voor alle reacties:)
Ik heb een sd kaart adapter waar ik mijn sd kaart in stop zodat ik hem in mijn computer kan stoppen. Ik wil inderdaad mijn gegevens niet kwijt maar die kan ik terug halen met Recuva. Dat is een programma die verloren bestanden terugzet. Maar ik ga eens kijken met Testdisk
Mvg

Laatst bewerkt:
Formateren betekend zoveel als alles dat erop staat weggooien en dat is nou net niet wat jij wilt...

ik heb het nog geprobeerd met testdisk , maar er staat gewoon dat als ik de schijf wil openen dat ik hem moet formatteren.

Ik denk dat een laatste hoop het programma PhotoRescue is, http://www.datarescue.com/photorescue/v3/try.htm
Het programma heeft zojuist mij óók geholpen, maar dan met een onbenaderbare XD kaart, het laat in de gratis modus zien welke bestanden er teruggehaald kunnen worden .. registratie van het programma is 29,95 euro !!
Een schijntje wat betreft de waarde van je foto's !!

Niks werkt

hallo allemaal,
Ook met testdisk lukte het niet. Als ik de schijf wil selecteren staat er dat ik de schijf toch eerst moet formatteren. En het formatteren lukt ook niet. Ik denk dat ik eerst eens langs de maxwell ga om te kijken wat hun te zeggen hebben voordat ik €30 uit ga geven.
mvg

Vreemd want TestDisk kan ook niet geformatteerde schijven zien.
Ook die Photorec van dezelfde maker geprobeerd?

En waar is die €30,= voor dan?
Genoeg gratis progjes te verkrijgen.

Je kan met de probeerversie (trial) van Datarescue kijken welke bestanden nog te redden zijn ..wil je met dit programma de foto's naar je pc overzetten, zul je 29 (DOLLAR) moeten betalen. Daarna blijft het programma van jou, ook voor de toekomstige updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan