sd kaartje kan ik niet formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nictex

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Hallo,

Mijn zoontje heeft een nieuwe nintendo 3ds, waarvoor ik een R4i3DS voor heb gekocht. Ik heb hem net binnen incl. een micro SD kaartje en even werkte het.
Ik zette er spelletjes op, maar die het niet deden op de ds, dus wilde ik ze weer wissen.
Maar dat lukt dus niet! Steeds als ik alles gewist heb, staat het er later weer op. Ook formateren lukt niet, dan zegt ie "kan formatteren niet voltooien". Ik heb ook al een speciale "sdformatter" gedownload, maar die zegt dat het kaartje op slot zit :confused:. Ook heb ik hem al via mijn telefoon geformateerd, maar nog steeds zit alles erop.

Wie kan mij helpen?!?!?!

Hallo nictex.

Op dat kaartje zit aan de zijkant een schuifje, (wit) kan dat.....
Duw dat is naar beneden of omhoog. Dat is een soort slotje of beveiliging. Is het dat.??;)

Was het maar zo simpel. Het is zo'n heel klein microkaartje, en ik kan nergens een schuifknopje vinden.

mijn mannen hebben ook zo'n ding en, volgens mij kunnen ze de spellen er via de DS afhalen..
ook nog een mogelijkheid is om het via "Schijfbeheer" te proberen...
Ik lees via google dat er wel meer format problemen zijn met de micro SD kaarten.., indien een nieuw kaartje even mee terug naar de winkel ?

succes

Rob

Hoi Rob,

Nou, via de nintendo zelf lukt het niet, en ik kan schijfbeheer nergens vinden... Snap er niks van.

Het is wel een nieuw kaartje, dus ik heb het bedrijf waar ik hem gekocht heb al gemaild, maar ik hoopte eigenlijk het zelf op te lossen, zodat hij er snel mee kan spelen. Maar het lijkt erop dat het nog even gaat duren.

In ieder geval bedankt!

Groetjes Nictex

Je zou dan dit kunnen doen. Typ chkdsk X: /r en druk enter waarbij X de schijfletter van het sd-kaartje is. Maar ik lees dat je schrijft "ik kan schijfbeheer nergens vinden"

(rechtklik) Deze Computer -> Beheren -> (in die lijst link) Schijfbeheer. windows 7. Laat maar weten. Anders is deze denk ik stuk.

Laatst bewerkt:
Ik heb schijfbeheer gevonden, maar die kon hem ook niet formatteren. Daarna heb ik "chkdsk X: /r " geprobeerd, maar die blijft hangen op 31%.
Dan zie je dus het volgende:

Het type bestandssysteem is NTFS.
Volumenaam is ACER.

Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.

Bestanden controleren (stap 1 van 3)...
268800 bestandsrecords verwerkt.
De bestandscontrole is voltooid.
1923 records met grote bestanden verwerkt.
0 records met beschadigde bestanden verwerkt.
0 EA-records verwerkt.
103 reparserecords verwerkt.
Indices controleren (stap 2 van 3)...
31 procent voltooid. (268803 van 346922 indexvermeldingen verwerkt)

Groetjes nictex

Dat heb ik al op die manier gedaan, alleen zegt dan 'formatteren niet voltooid'...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan