sd kaartlezer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

corien79

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2009
Berichten
22
Hallo

ik heb een acer extensa 5230 ik heb daar een sd kaartlezer op maar deze werkt niet.
als ik een sd kaart erin doe dan doet hij niks als ik het kaartje eruit haal dan hoor ik wel een geluid.

weet iemand wat ik hier aan kan doen????

al vast bedankt.

mvg Corien
 
Drivers zijn geïnstalleerd, geen uitroep-/vraagtekens in apparaatbeheer?
Doen andere kaartjes het wel?
Kaartje wat niet werkt al getest in een ander systeem?
 
het kaartje werkt wel op een andere pc en geen een kaartje werkt.

bij overige aparaten staat een vraagteken en daar onder dan ethernet-controler voor de rest nergens.

gr Corien
 
Dan zou ik eerst op de Acer website de driver voor de cardreader eens downloaden en installeren. Wel even opletten er zijn 2 drivers beschikbaar, 1 voor een Realtek de ander voor een O2 cardreader.
Welke je hebt staat wellicht in de specificaties (doos, factuur etc.) of je kunt het proberen met PC Wizard.
 
ik heb ze alle 2 gedownload en geinstaleerd maar zonder succes.
hij doet het nog niet...
 
Staat de cardreader in apparaatbeheer vermeld?
Staan er nog uitroeptekens in apparaatbeheer?
 
de o2micro staat er 3 keer in en die andere niet.
er staat een vraagteken bij ethernet controller, maar dat heeft toch niks met de cardreader te maken?

mvg
 
Dan mag je er vanuit gaan dat je een o2 cardreader hebt. Zelf heb ik ook onplezierige ervaringen met een o2 cardreader. Mijn kaartje voor in mijn Nintendo DS flashkaart werd ook niet herkend. Gelukkig had ik er ook een microSD -> USB adapter bij. Mijn probleem heb ik ook nooit kunnen oplossen. Andere kaartjes werden wel normaal gelezen.
Bij mij ging het om een Sandisk Ultra II 2GB.

De ethernet controller heeft inderdaad niets met de cardreader te maken, dit is voor een vaste (met kabel) internet verbinding. Wel handig als dit ook werkt.
 
ok bedankt.
dan maar een losse kaartreader aanschaffen, zit niks anders op.

bedankt voor de moeite.

groet Corien
 
Graag gedaan :thumb:
Ja tevreden over de o2 cardreader ben ik ook niet:confused: Losse cardreader is altijd handig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan