SDD formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulVeltman

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Berichten
14
Hallo Ik heb een nieuw systeem gekocht met zowel een SDD (64 GB) als een HD ( 160 GB) standaard voorzien van UBUNTU, wil daar nu windows 7 overzetten maar krijg foutmelding dat SDD schijf geformateerd moet worden, bij geavanceerde optie is formateren voor die schijf ook niet mogelijk en ik vraag me af of dir voor een SDD wel kan.

2e: welk windows 7 : 32 - 64 bit ??
 
Hier vindt u de installatie procedure voor Windows 7 http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Installing-and-reinstalling-Windows-7
onder het kopje "optie aangepaste installatie gebruiken en de harde schijf formateren" staat hoe een HD of SSD te formateren als onderdeel van de win 7 installatie.

Dan uw vraag over 32bit of 64bit: als er max 4GB geheugen in de PC zit dan is 32bits de beste keus. Als er meer dan 4GB geheugen in de pc zit, 9nstalleer dan de 64bits versie.
 
Krijg fout melding dat windows geinstalleerd moet worden op partitie die met NTFS is formateerd, Type Partitie in niet herkend.

intern 4GB dus >> 32 bits
 
Dat betekend hoogstwaarschijnlijk dat de SSD een driver nodig heeft die bij de setup van Windows, meestal via een flop, opgegeven moet worden.
De driver kunt u downloaden van de web site van de leverancier van de SSD. (Overigens vind ik, dat als het een nieuw gekocht PC is dat degene die hem u verkocht heeft dit allemaal voor u haf moeten regelen).

Stel nu dat u die drivers niet kunt vinden dan is er nog een optie.
Bij sommige moederborden kan een instelling in het BIOS worden gewijzigd zodat de harde schijf wordt aangezien als een ouderwetse IDE-schijf. Zoek in het BIOS naar een optie die lijkt op Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface), en zet deze optie uit (kies Disabled). Hoewel deze aanpassing prima werkt, is het toch verstandig de originele drivers alsnog te installeren zodra dat mogelijk is. De wijziging in het BIOS kan vervolgens weer ongedaan worden gemaakt (door de optie op Enabled te zetten).
 
32 bit of 64 bit heeft volgens mij meer met de CPU, dan met RAM geheugen te maken.

Ondersteunt je cpu 64 bit, dan zou ik voor een 64 bit OS gaan, ondanks de 4 GB RAM.
 
Volgens site van leverancier SDD ( Kingston) is geen separate driver voor SDD nodig, op site staat ook verwijzing naar bios maar kan geen instelling vinden die lijkt op "Native SATA support/AHCI (Advanced Host Controller Interface)" wel andere instelling voor storage devices maar vind het wat "gevaarlijk zo maar wat te proberen.
 
Goed, even het handboek opgevraagd.
Daar is te lezen in hoofdstuk 3.4.4 Storage Configuration dat SATA Operation Mode op IDE moet staan. dat is de default waarde.

Als dat al zo is en de Windows setup herkent de SSD niet zou ik maar terug gaan naar de winkel en die moeten dat dan oplossen daar het een nieuw systeem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan