sdhc kaart wordt niet gelezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaart

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
geachte forum,

ik heb een nieuwe sdhc kaart van Sandisk 4 gb gekocht, in een extrene cardreader gestopt, maar het systeem zegt dat er geen kaart aanwezig is. hoe kan dat, wat moet ik doen?

met vriendelijke groet,
Wilmaart

a) wordt de cardreader wel correct herkent door de computer? (worden er bijvoorbeeld een hoop extra drives aangemaakt?)
b) Mogelijk is de SD kaart niet geformateerd? kun je op de aangemaakte drive rechts-click -> formateren uitvoeren?
c) kan de externe card reader / je OS omgaan met SD kaarten van 4 GB? (4GB en groter gebruiken een iets ander systeem om data op te slaan dan 2GB en kleiner)

beste Wampier,

ik denk het laatste, de card reader kan er niet mee overweg, wat nu? een nieuwe kopen?

alvast bedankt,
wilmaart

ik heb dit thuis ook wel eens, bij mij helpt dit vaak, eerst de cardreader in de pc en wachten tot de extra drives zijn aangemaakt, dan de card in de reader en even wachten, ik weet niet of het dit is of dat het een andere oorzaak heeft, kijk maar even.

Indien je windows XP gebruikt met een oude service pack, kijk ook even hier:

http://support.microsoft.com/kb/934428 (SDHC support voor XP)

Indien de card reader het probleem vormt, zul je inderdaad een nieuwe nodig hebben. Je kunt ook proberen een fototoestel, tom tom, mobiele telefoon, o.i.d. te gebruiken.

Universele card readers zijn volgens mij minder dan 10 euro.

bedankt allemaal,

het ligt aan de reader, een andere reader gepakt en die kan hem wel aan.

nogmaals dedankt,

met vriendelijke groet
Wilmaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan