Sdram, Dimm, Ddr

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElemenT

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
40
Ik heb een Legend pc. Hij heeft 256 MB (SDRAM). Nu weet ik vrijwel niets meer als het om intern geheugen gaat. Ik heb rond zitten kijken, maar er zijn er de afgelopen 2 jaar zoveel termen bijgekomen dat ik het allemaal niet meer volg.

Ik wil mijn geheugen uitbereiden. Een mogelijkheid is gewoon nog eeen keer 256 MB SDRAM erbij te zetten, maar ik weet niet of dit het snelste geheugen is dat mijn pc ondersteunt. Volgens de legend site heeft mijn pc een Colombia II GA-8SIM moederbord, volgens Aida 32 een Gigabyte GA-8SIML. Ik heb van Gigabyte de manual gedownload, in de bijlage heb ik het stuk gecopyeerd waar het geheugen wordt beschreven.

Aida 32 zegt dat de geheugen slot worden aangeduid met DDR0 en DDR1. Tevens staat er bij DMI/Geheugencontroller dat DIMM, SDRAM ondersteunend gehuegentype is.



Nu dacht ik dat DDR het snelste/beste geheugen is. Klopt dit? En ondersteund mijn moederbord dit dan?
 

Bijlagen

  • memory.jpg
    memory.jpg
    36,4 KB · Weergaven: 30
Volgens de bijlage die je plaatste kan er DDR sdram op, maar kijk voor de zekerheid anders ff in de kast, op het geheugenlatje, of daar een sticker opzit.
Kijk ook effe bij systeemeigenschappen, welk geheugen wordt daar genoemd?
 
jaja

Eerst en vooral zoek je de informatie op van je moederbord! ofwel in het boekje van je pc maar best van al op de site van je moederbord en kijk je wat en hoeveel je moederbord ondersteunt en dan kun je aanpassen
 
Bijlage lijkt me duidelijk.. Gooi er gewoon een reepje PC2700 DDR-SDRAM bij.
 
Momenteel zit er 1 strip van geheugen in;

op de strip staat; 256MB, DDR, 266 Mhz, Cl 2,5

Bij systeemeigenschappen staat 256 MB RAM-geheugen.



Is PC2700 DDR-SDRAM gelijk aan DDR333?

en

PC2100 gelijk aan DDR266?


Als ik het goed heb heb ik dus DDR266 en kan er DDR333 in.
 
Geplaatst door ElemenT
Momenteel zit er 1 strip van geheugen in;

op de strip staat; 256MB, DDR, 266 Mhz, Cl 2,5

Bij systeemeigenschappen staat 256 MB RAM-geheugen.



Is PC2700 DDR-SDRAM gelijk aan DDR333?

en

PC2100 gelijk aan DDR266?


Als ik het goed heb heb ik dus DDR266 en kan er DDR333 in.
Als ik jouw eerste vraag bekijk denk ik dat je eruit bent!
PC333 is het snelste geheugen voor jou, maar je hebt al pc266 geheugen(?) en dus vrees ik dat het totale te gebruiken geheugen werkt op 266, ipv 333mhz. Al zullen anderen daar wellicht veel meer en dus het fijne van weten.(hint)
Dan heb je zelf het antwoord op je eigen vraag gegeven, volgende puntje is het inventariseren van de mogelijkheden tot bijplaatsen geheugen, al weet ik bijna 100% zeker dat je d'r uitkomt...
Let bij het (laten?) bijplaatsen er wel op dat je geen statische electriciteit laat overspringen van jezelf naar de geheugenmodule. Over hoe en wat stond al een link.
suc6
 
Ik heb nu een ander topic gevonden waar alles netjes staat uitgelegd. Ik had er overheen gekeken.

Ik ga denk ik geheugen kopen dat op 333mhz draait. En dan verkoop ik het oude geheugen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan