Seagate Central 2TB slaapstand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkerlak

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Goedenavond.. Ik heb sinds een poosje een Seagate Central 2TB NAS server.

Nu is deze aangesloten op mijn netwerk en via mn laptop doet alles het perfect.

Wanneer ik mijn smart tv aanzet kan ik de NAS ook zien en kan ik films streamen vanaf mijn Seagate Central.
Na 30 minuten stopt de film er echter mee en geeft mn tv aan dat het apparaat is afgesloten. Via mijn computer heb ik nog gewoon toegang tot de NAS.

Kan het zijn dat de NAS automatisch op een of andere slaapstand gaat? (ik lees hier en daar op internet iets over een timeout na 30 minuten).

Kan iemand mij helpen? Dit is namelijk best vervelend.

Alvast bedankt!!

Groeten,

Remco

Ik zie (zelfs in de handleiding) niets terug over slaapstand of wat dan ook.
Ik kan me er beter bij voorstellen (gegeven dat het geen snelheidsmonster is) dat de NAS het niet bij kan houden en dus na 30 minuten te weinig data kan streamen.

Ik zou me erbij voor kunnen stellen dat je een bestand streamt dat lage resolutie heeft etc., dus minder belastend is etc. Kijk of dan ook na 30 minuten het probleem optreedt.
Overigens kan het ook nog een keer zo zijn dat de smart tv het niet kan bijhouden, maar dat is ietwat speculatief.

Tijs.

Goedemiddag Tijs,

Ik kan me wel vinden in jouw theorie, ik ga het even proberen.

Het vreemde is echter het volgende:

Er is ook een app te downloaden welke alle media kan afspelen vanaf de NAS. (Seagate Media). Deze app heb ik ook op mijn Smart TV geïnstalleerd. Via deze app kan ik de video's wel geheel afspelen en stopt hij er niet mee na een half uur. Het probleem is alleen dat deze app niet in staat is ondertitels weer te geven.
Ikzelf kan wel zonder, de rest van mijn gezin echter niet.

Misschien ligt het probleem idd wel bij mijn televisie, aangezien ik via mijn computer wel mijn NAS kan benaderen maar mijn TV ziet het netwerk niet meer (na 30min) streamen.

@W4RH34D, ik ga vanavond als ik thuis ben even voor je kijken wat ik voor je aan info kan vinden!

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Remco

Kijk, met dat Seagate Media wordt (als ik het goed begrijp) de NAS als netwerkstation benaderd en alle verwerking vindt op de tv plaats (openen van 'gedeelde bestanden').
Bij DLNA toegang ('streamen') kan het zijn dat de NAS zelf dingen (moet) doen, zoals het transcoderen van de film etc. (dat weer afhankelijk van de mogelijkheden van de NAS gecombineerd met de (media afspeel-)mogelijkheden van (in jouw geval) de smart tv).

Ben benieuwd wat er uit je test gaat komen.

Tijs.

Ik heb zojuist geprobeerd met een muziekbestand van 52 minuten.. ook deze stopte er na precies een half uur mee.

ik begin nu te twijfelen waar het probleem ligt. Ik denk nu namelijk dat het aan mn tv ligt. Zodra hij stopt met afspelen verdwijnt mijn TV uit het netwerk..

Misschien zit ik dus te zoeken in de richting van mijn NAS, terwijl het probleem heel ergens anders ligt..

Nog gekker is dat ik het bestand in mijn 'geschiedenis' wel gewoon kan afspelen.. terwijl mijn NAS als bron verdwenen is.. en als ik hem dan voor de tweede keer afspeel doet hij het wel gewoon langer dan 30 minuten.. heel vaag.. ik denk dus dat het ergens in mijn tv moet zitten..

Dus ik ga die instellingen even uitvogelen.. misschien dat daar ergens een beveiliging ofzo opzit..

Ik ben nu bezig met deze vraag bij de service van zowel Samsung als Seagate te leggen, ben benieuwd of daar iets uit komt. Samsung lijkt moeilijk te doen en de schuld niet bij de tv te leggen, zonder dat ze iets aanwijzen wat het wel zou kunnen zijn.

Nu nog even de reactie van seagate afwachten.

Vanuit Samsung kwam het verzoek om de firewall op mijn modem uit te schakelen. Dit heeft gewerkt mbt het afspelen van de bestanden. De bestanden blijven gewoon afspelen en wordt niet meer automatisch afgesloten.

Wat wel vreemd is dat wanneer ik eert een poosje gewoon tv kijk via mijn digitale ontvanger en vervolgens de NAS als bron wil selecteren, dan is hij niet te zien in het netwerk. (dus alleen bij het aanzetten van mijn tv is hij zichtbaar)
Wanneer ik de tv uitzet en meteen weer aan is hij ook niet zichtbaar..

ik blijf het een raar iets vinden :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan