Seagate externe HD werkt niet aan laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luciavo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2014
Beste allemaal,

Afgelopen tijd kon ik mijn externe harde schijf (Seagate Backup plus, 1 jaar oud) met moeite (na ongeveer 3-4 minuten laden) openen op mijn laptop (HP pavilion, Windows 8, 64bit, 2 jaar oud ong.). Sinds afgelopen zaterdag zie ik mijn externe HD nog wel verschijnen als schijf in de computer, met de naam "lokale schijf" wat foutief is want hij heet anders, maar als ik hem open kan ik nog wel af en toe een paar bestanden zien maar soms opent hij de schijf helemaal niet. Met een paar bestanden bedoel ik dat ik mijn 3 mappen zie en 4 documenten, maar geen documenten naar mappen kan verslepen en dat mijn mappen leeg zijn als ik ze open (tevens foutief). Ik krijg als melding "opnieuw opstarten om fouten op station te herstellen" als ik hem aansluit, maar dit geeft geen effect.

Ik heb ongeveer een maand nog een fabrieksherstel uitgevoerd (dat ik vervolgens alle software opnieuw moest installeren), maar dat had weinig effect. Naar aanleiding van dit forum heb ik mijn computer in veilige modus opgestart, vervolgens externe HD aangesloten maar deze deed het nog niet. Hij gaf daarbij dezelfde melding. Mijn externe harde schijf doet het wel als ik hem aansluit op mijn vaders laptop of de tv. De externe harde schijf van mijn vader doet het wel op mijn laptop. Ook heb ik tot twee maanden geleden geen enkele problemen gehad met mijn externe harde schijf aan mijn laptop.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groetjes,
Lucia

Het probleem zou kunnen liggen aan de kabel, harde schijven vragen blijkbaar nogal wat vermogen en goedkope kabels leveren dit soms niet genoeg, waardoor de harde schijf niet herkend wordt of niet goed werkt.

Het probleem zou kunnen liggen aan de kabel, harde schijven vragen blijkbaar nogal wat vermogen en goedkope kabels leveren dit soms niet genoeg, waardoor de harde schijf niet herkend wordt of niet goed werkt.
Hoe kan het dan wel dat hij het op een andere computer (die beduidend minder werkgeheugen heeft en sowieso minder goed is hoewel ik de specificaties niet ter hande heb nu) doet? En het eerst wel heeft gedaan op mijn laptop?
Ik ga wel eens kijken of een andere kabel het wel doet.

Had je op die andere laptop een andere kabel gebruikt?
Het kan zijn dat het niet de oorzaak is, maar het is een oorzaak die makkelijk aan te tonen / uit te sluiten is lijkt me.

Het kan inderdaad makkelijk uit te sluiten met kabel. Ik heb dezelfde kabel gebruikt om mijn externe HD aan te sluiten in beide laptops. Zou het dan nog het proberen waard zijn om toch nog een andere kabel te proberen in combinatie met mijn laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan