Seagate PersonalCloud backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Berichten
182
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort mijn Windows Homeserver vervangen door een Seagate PersonalCloud (SPC) met 3 TB opslag.
Nu blijkt achteraf dat dit veel anders werkt dan destijds met de Windows Homeserver (WHS).
We hebben meerdere PC's en 4 gebruikers.
Iedere gebruiker heeft nu zijn bestanden op de SPC staan.
Aan deze SPC is ook weer een externe HD van 1 TB gekoppeld.
Ik wil graag dat er automatisch een backup van alle gebruikers van de SPC naar de EHD gaat en dat deze ook weer automatisch gesynchroniseerd wordt maar dat lukt mij niet (blijkbaar omdat de SPC niet onder Windows draait en geen eigen besturings systeem heeft (of toch wel? NAS?)

De SPC heeft wel een eigen interface waar je gebruikers kunt aanmaken en ook een backup kunt maken maar ik wil dat niet steeds handmatig doen.
Dit heet Seagate Dahboard maar die maakt een backup van de PC waar je op dat moment op werkt naar de map Public op de SPC.
De map Public is echter voor iedereen benaderbaar dus kan iedereen dan de data van anderen inzien, ook niet handig dus.

Een extern backup programma herkent de SPC niet omdat het niet onder Windows draait.

De vraag : Hoe kan ik nu dus automatisch een backup maken van alle gebruikers van de SPC naar de EHD (of moet ik toch terug naar WHS)?

groeten
Eppie
 
Laatst bewerkt:
Tja. Als de SPC dat niet zelf ondersteund dan zul je het zelf moeten organiseren. Helaas ondersteund heel veel gratis backup software geen netwerkshares waardoor je deze dus niet kunt gebruiken vanaf je Windows pc. Mijn ervaring is dat het bij veel NAS fabrikanten een niet interessant onderwerp is, want er gebeurt weinig op dat gebied.

Beste wat ik er van heb kunnen maken is een script wat de data van NAS naar een versleutelde map op mijn lokale pc zet. En op de lokale pc een online backup van KPN. En dan nog mis ik mappen, want ik mag natuurlijk niet kijken in de mappen van andere gebruikers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan