Search module voor website

Status
Niet open voor verdere reacties.

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Untitled10.png
Untitled11.jpg

Beste,
Ik hoop dat ik dit in de goede rubriek heb geplaatst.

Voor een nieuwe website die ik wil maken in dreamweaver 6, ben ik op zoek naar code, een aan te passen template, of enige andere oplossing waarmee ik een search box en dynamische webpage met de resultaten display / filters kan maken (zie bijlage).

Wie heeft voor mij advies waar te beginnen? Ik zocht al op kant en klare templates (eventueel kopen), op youtube, maar kan niks relevants vinden jammer genoeg.

Uw hulp is welkom.

Dank,
Jonathan

Laatst bewerkt:
Wat is je ervaring met PHP en Javascript (jQuery) tot nu toe? En in wat voor databron en formaat wil je zoeken? Tekstbestanden of een database?

Zonder de genoemde kennis kom je er zelf nooit.

Laatst bewerkt:
Wat is je ervaring met PHP en Javascript (jQuery) tot nu toe? En in wat voor databron en formaat wil je zoeken? Tekstbestanden of een database?

Zonder de genoemde kennis kom je er zelf nooit.

Dag PHP4U,
Mijn ervaring met php is vooralsnog 0,0. Javascript niet meer dan een jumpmenu.. Vooralsnog was mijn eerste gedachte databases , maar het lijkt me dat het dan beide is?

Dank voor de hulp!

Je wilt blijkbaar in iets zoeken, maar je weet nog niet hoe het opgeslagen is?

Heb je al een lijst met data? Hoe is je site nu gestructureerd?

Dag PHP4U,
Ik heb nog geen lijst met data. Ik zal gebruikmaken van PHPmyAdmin als dat kan helpen. Het is de eerste keer dat ik zo iets wil doen.

Structuur van de site komt er als volgt uit te zien:
1. Home page
2. Search / Categorie page
3. Landing page / Booking

Je merkt het al, mijn kennis is niet extreem denderend. Ik kan HTML / CSS, maar that's it.

Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groeten,

Jonathan

HTML/CSS is niet voldoende. Om filters te kunnen maken om data uit te lezen uit een MySQL-database heb je een hoop ervaring nodig. Ervaring waar je wel 4 maanden aan de slag moet om de praktijk en theorie van PHP en databases te leren. Ervaring van JavaScript en desgewensr het jQuery-framework is ook zeker niet overbodig.

Even voor de duidelijkheid. PhpMyAdmin is en tool om een MySQL-database mee te beheren qua opzet. Niet een database op zich eigen.

Verder is DreamWeaver in mijn ogen niet de juiste insteek om te leren om een web-applicatie te bouwen. Je moet zelf alle codes onder de knie hebben om te begrijpen wat je applicaties moet doen. Ikzelf gebruik NetBeans IDE!

Laatst bewerkt:
Ok, dank voor de info. Ziet er compleet uit inderdaad. Dit is dan om zelf mee aan de slag te gaan. Is er ergens een kant-en-klare module (met eventueel iets van een widget bijv.) die ik net als CMS modules en webshops kant-en-klaar kan installeren?

Dank

Jonathan

Modules zijn beschikt voor een bepaald systeem. En werken niet op zich eigen.....

Kom zo moeilijk is het nu ook niet.
je maakt een spider aan de buitenkant.
Dus wat doet het script
  • leest eerste pagina
  • neemt alle linken binnen het domein of subdomeinen
  • Vervolgens krijg je een lijst van alle urls die je kan tegenkomen
  • vervolgens moet je een diepte instellen zodat de spider niet in lussen loopt
  • nu heb je de urls nu content en zoek opdrachten
  • dus stel je een lijst van woorden op alle woorden binnen een h1 krijgt url twee sterren en woord ook
  • nu kan je trefwoorden en url sorteren op gebruik
  • Nu kan het zijn dat je gebruiker een woord heeft gezocht die niet in de lijst stond (toevoegen of niet is dan een optie dat je neemt )
  • let op laat geen injectie toe. en veel success met zoeken

@Kenikavanbis Ik denk dat 'spideren' niet echt de juiste insteek is voor een zoeksysteem met facetten. Dit zal lastig filteren worden.
De topicstarter zou dan echt beter af zijn met een goede opgezette en genormaliseerde database waar in de vakanties, vakantiesoorten, landen en plaatsnamen in vermeld staan.

En ja, zo iets opzetten kost veel tijd en moeite. iets wat niet over een nacht ijs gaat, ik denk zelfs niet eens over een seizoen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan