SearchForIt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Wanneer ik Spybot S & D laat scannen, krijg ik de laatste tijd steeds SearchForIt als resultaat. Dat verwijder ik dan.
Altijd blijkt dan in SpywareBlaster de bescherming tegen SearchForIt uitgeschakeld te zijn. Die schakel ik dus weer in.
Na opnieuw opstarten is alles schoon en in SpywareBlaster staat de bescherming dan nog steeds ingeschakeld.
Maar na een paar dagen gebeurt weer hetzelfde.
Kan ik dit permanent fixen?
Mijn Hijackthis-log is schoon.

Guus.

Hoi Guus,

Dit is een foutje van Spybot. Hopelijk wordt het in de binnenkort te verschijnen nieuwe versie van Spybot (1.3.1) opgelost.

Spybot ziet de bescherming van SpywareBlaster tegen SearchForIt (de 'kill-bits' die SpywareBlaster in het register heeft aangebracht) aan voor echte entries van SearchForIt (maar dat zijn het dus niet). Laat je Spybot dit repareren, dan is het gevolg dus dat de bescherming die SpywareBlaster biedt tegen SearchForIt ongedaan wordt gemaakt, zoals je hebt gemerkt. Dit zijn dus false positives van Spybot. Negeer die, laat ze niet repareren.

Dank je, Buffy.

Een soortgelijke verklaring had ik via Google al gevonden, maar niet zo helder uitgelegd. Ze hadden het daar over "een ander antispywareprogramma", maar vertelden er niet bij dat dit Spybot was. :thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan