Searching boot record from IDE-0

Status
Niet open voor verdere reacties.

formatje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jun 2001
Berichten
1.121
Kan iemand mij vertellen wat deze foutmelding in houd,ik heb een oud beestje staan een Pentium 166 met OS win95, maar nou wil die niet meer opstarten ik krijg alleen de melding die hier boven staat.
verder staat alles goed ik zie ook mijn harddisk cd-rom speler enz. in mijn bootmanager.

wie kan mij helpen?

Mvg
formatje
 
Nee,die staat in de BIOS op IDE-0

Mvg
formatje
 
ok dan heb ik werkelijk geen id.....


succes

groet
Harmen
 
En als je met een opstartdiskette opstart, is je hd dan wel te benaderen ?
 
Hij draaide gewoon,en na een reboot kreeg ik de melding..heb het ook al geprobeerd met fdisk/mbr maar niks helpt.
en de schijf is actief in fdisk.

Mvg
formatje
 
Geplaatst door formatje
Hij draaide gewoon,en na een reboot kreeg ik de melding..heb het ook al geprobeerd met fdisk/mbr maar niks helpt.
en de schijf is actief in fdisk.

Dat vroeg ik niet. Als je met je diskette opstart. Kan je dan bijvoorbeeld wel de data lezen die op je HD staat ?
Dus dir c:
 
ja mijn data kan ik wel benaderen met dir.maar wat heb ik daar aan?

Mvg
formatje
 
nou, dan is je HD tenminste niet kapot. Wat ik eerst dacht.

En wat voor bootmanager gebruik je ? Kan je deze niet uitschakelen ofzo ?
 
Het is me gelukt met sys c: maar ik kom niet verder dan veiligemodus.

Mvg
formatje
 
Sorry maar ik bedoel geen bootmanager maar het bios scherm.

Mvg
formatje
 
't Gaat helaas niet op, anders zou je nog kunnen denken dat het een kapotte kabel betreft...(druk 'm 'ns aan)
 
ik heb niet in de kast gezeten,het was een spontane reboot en toen kreeg ik de melding.Ik ben zelf bang dat de schijf ze langste tijd heb gehad.

Mvg
formatje
 
Heb je toevallig een Maxtor harde schijf ? Op www.maxtor.com kan je een utility downloaden : Powermax. Hiermee kan je je harde schijf testen. Misschien is dat een optie om te kijken of je HD niet meer lekker is (wat ik denk).

Misschien zijn dit soort utilities ook wel beschikbaar van andere merken, maar daar heb ik geen weet van. Even kijken op de fabrikant zijn website, zou ik zeggen.
 
Ik heb het zelfde of ongeveer het zelfde gehad.
Zie link:


http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=81243

Later heb ook nog een keer bij de PC winkel mijn harde schijf laten testen, maar bleek dat deze goed was.
Ook heb ik alle ide kabels laten vervangen.
Het is toen een hele tijd goed gegaan, maar ooit komt de melding weleens terug.
Ik heb op een gegeven moment gedacht dat het iets met de software was, vraag me niet wat.
Maar misschien is fdisk /mbr iets om te proberen.
Zie link.

Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Fdisk/mbr heb ik al geprobeerd maar geen succes,ook sys c: werkt niet.heb ook scandisk uit gevoerd en die geeft geen fouten aan,maar krijg wel de melding als ik Windows start slechte sectoren.ik denk dat ik de schijf maar ga formatteren.

Mvg
formatje
 
Geplaatst door formatje
Het is me gelukt met sys c: maar ik kom niet verder dan veiligemodus.

Mvg
formatje

je kan nu in de veilige modus komen ?

je hebt een beschadigde boot record zoals de melding al aangeeft. Maar harde schijf lijkt niet stuk omdat je hem wel kan benaderen.

Als de data weg mag, zou ik even met fdisk alle partities verwijderen en dan een nieuwe aanmaken. Formateer die dan.
 
Heb format c:/u gedaan nieuwe setup maar hij blijft hangen bij 18% hardware installeren.
Dan gaat die uit zich zelf rebooten voert scandisk uit gaat weer naar het scherm hardware installeren 18% dan krijg ik een blauwscherm met een foutmelding nummer ?druk Ctrl alt dell of enter om naar Windows terug te keren,maar dan krijg ik een blauwscherm met strepen aan de boven kant.
Ik kan ook niet in DOS scandisk uitvoeren
 
Bedankt tweakers,ik heb het gevonden: ik had een tijdje geleden 2 modules van 8 mb er bij geplaatst,en daar ook een paar maanden op gedraaid,alleen wat ik nu niet begrijp dat het nu pas een conflict geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan