Second opinion game/editing pc van +- 700 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkatingRobert

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor mijn nieuwe pc en heb eindelijk een goed bedrag bij elkaar om hem te gaan kopen. Nu heb ik samen met een vriend van me die over het algemeen wel handig en ervaren is met het bouwen van pc's een pc samengesteld. Toch wil ik hier nog even voor een second opinion vragen om zeker te weten dat ik waarde voor mijn geld krijg en of er binnen de prijsklasse misschien beter te halen valt. Dit omdat ik er om heel eerlijk te zijn zelf geen enkel verstand van heb en het wel om een flink geldbedrag gaat.

Hier kun je de pc zien die we hebben samengesteld: http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=302719&cn=1&tn=BUILDERS

Ik zou het fijn vinden als jullie er even naar zouden willen kijken en een eventuele op of aanmerking achter kunnen laten.

Hartelijk bedankt,
Robert.

EDIT: Om de titel nog iets meer te verklaren ik wil op de computer goed HD filmbestanden kunnen bewerken in programma's als after effects en sony vegas. Ik wil ook graag de wat nieuwere games kunnen spelen zonder problemen. Is dit hiervoor geschikt?

Laatst bewerkt:
dankjewel voor je reactie,

een vriend van me zegt dat 500 watt voeding een beetje weinig is, wat heeft een betere voeding voor voordelen? en is het het waard om deze te vervangen door een betere? of is het goed zo.

en wat de dvd drive betreft, er zijn vele dvd drives in verschillende prijsklasse, maakt dit ook wat uit voor prestatie of gaat dit alleen om het merk?

ook vroeg ik me nog af wat het verschil is tussen de intel i5 2500 processor en de intel i5 2500k processor, die 10 euro duurder is maar meerdere positieve reacties heeft.

alvast bedankt voor de hulp

I5 2500 kun je minder goed mee overklokken. En met 2500k kan je veel beter overklokken
Bij DVD drive speelt inderdaad de merk een rol, maar let wel hoe goedkoper des te slechter de prestatie. Je kan beter iets van rond de 50 euro erin hangen. Dan zit je qua lees als schrijf snelheid wel goed.
De voeding ligt er aan, wat je met je pc gaat doen. Maar vaak is de wattage die aangegeven staat een piek. Continu vermogen zal wel rond de 400 watt liggen.
Mijn Cooler Master Pro Gold 700 Watt, heb ik laten testen door de elektra afdeling voor school.
Mijn voeding kan continu 700 watt leveren, maar als het moet levert ie met gemak nog 250 extra. En dan blijven de waarde op 12 volt en 5 normaal (12,05 en 5 volt, 5,01) Als we hem naar de 1100 watt jagen dan wordt ie instabiel, maar dan slaat ook keurig af. Dus voordat je bestelt, loop nog even alles na, en reken met een psu calculator uit wat je ongeveer nodig heb.
Oh ja, ik zou als ik jouw was voor 2 tientjes (of iets meer) een HD6870 kopen heeft een betere prestatie.

een goeie dvd drive heb je voor 20 euro , bijna geen verschil behalve bij somige iets snellere brand snelheid of dual layer burning enzo .

een 500 watt's voeding is genoeg , ik zie trouwens in je winkelmandje dat je 600 watt hebt.

Intel core i5 2500 is een 3.3 ghz en een 2500k precies hetzelfde maar een 2500 is gelockt op 3.3ghz met een klein beetje overclock mogelijkheid ,en een 2500K kan je extreem overclocken. ( hangt van je moederbord af , ik zie dat je de ASRock Z68 Pro3 Gen3 hebt dus dan zou ik voor de 2500k gaan ., overclocken doe je heel makkelijk met de meegeleverde software . ( ja je cpu koeler is daar OK voor )

@windows78 , het moet wel verantwoord blijven he .
Ts heeft een budget van 700 euro en een 6870 en een 50 euro dvd drive gaat m niet worden.

Laatst bewerkt:
@msi009
Wat blief??? Er staat in zijn topic titel staat +-700 euro. Nou dan komt ie toch mooi uit??
Trouwens het is 500 watter de specs zijn niet goed. Als ik de TS starter zou zijn geweest, had ik toch mooi een andere voeding gekozen
Hij kan hier even de gegevens invoeren en dan berekenen. Heb ik net gedaan, kom ik op 712 watt uit (recommend)
Klik hier

@windows , sorry als het negatief aankwam maar ik heb het helemaal niet zo bedoeld :P
Ik heb idd het ( -+ ) over het hoofd gezien .

Mandje nog een x bekeken en er stond voeding tot 600 watt , maar de voeding zelf is 500 watt ook over het hoofd gezien ..
mijn excuses daarvoor.

700watts voor een HD6850??????
een HD6850 zou het op een 450watts voeding al moeten doen...
en dat inclusief systeem mee gerekent!

de tdp van een HD6850 is rond de 150watts
dan zou je nog 300watts voor de rest van het systeem overhouden
en om het een beetje ruim te houden is een 500watts voeding dan de beste keuzen
en sharkoon voedingen staan niet echt bekend om nou zo slecht te zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan