MayNiak666
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jan 2003
Mijn buren hebben een PC met daarin o.a. een harddisk van ca 12 GB (Maxtor). PC draait op W98SE, Harddisk verdeeld in 3 partities (20%/40%/40?). C-partitie was beschadigd c.q. niet te benaderen via dos-prompt (invalid Media etc.). C-schijf geformateerd, W98SE opnieuw d'r op, problemen met drivers en zo. met behulp van Fdisk partities veranderd (20%/80%), windows opnieuw d'r op. Op gegeven moment opgestart van floppy, dir c:, weer foutmelding invalid media. Ik dacht dat ik niet goed werd. Heb tenslotte 1 partitie gemaakt, nog eens windows geinstalleerd, drivers d'r op, office d'r op, Norton Systemworks geinstalleerd. Norton zegt dat de harde schijf voor 86% gefragmenteerd is. Dat is toch niet normaal als je net alles op een schone schijf geinstalleerd hebt? Ik krijg het idee dat de harddisk niet meer fris is. Tijdens formateren krijg ik ook regelmatig de melding "poging cluster 132450 te herstellen". Duid dit op de stervensfase van de harddisk? Ik weet dat er al enige bad sectors op de schijf zitten...
Wie weet wat er aan de hand is?
Wie weet wat er aan de hand is?