secondary master hard disk fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

MYTHrandir

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Goeiemiddag,

Ik zit met een groot probleem, ik heb dus een extra dvd-station van iemand gekregen, en ik had al een DVD writer, ik dacht van laat ik eens een PC-tje samenstellen, het zit dus zo: Ik haal de PC open sluit alles aan, maar zie dat de IDE-kabel niet lang genoeg is om men beide optische drives aan te sturen, maar ik zie ook dat de kabel van men harde schijf wel lang genoeg is, dus ik verwissel de twee, ik start men PC op en de melding "secondary master hard disk fail" komt erop, kan iemand me vertellen wat ik kan doen ?

GRTZ, op voorhand bedankt om dit te lezen

Jumpers staan nog goed?? Als je jumpers op Cable select staan, moet de master aan het uiteinde van de kabel en de slave aan de middenplug van de kabel. Is dat OK?

Heb je, naast het omzetten van de kabels, ook de aansluiting op het moederbord van die 2 kabels verwisseld?
Indien niet, dan zit de harde schijf niet meer op de eerste IDE-aansluiting (primary ide-controller), maar op de tweede (secondary ide-controller).

Deze extra verwisselingactie niet overslaan dus.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
danku

ik heb het uiteindelijk zelf gevonden, omdat het een desktop PC is hetn ogal compact vanbinne, bleek dat ik de kabel niet wast genoeg had geduwd:o

toch bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan