Seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zand

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2004
Berichten
12
Hallo,

Als ik d.m.v. een knop in een tekstvak de huidige tijd laat zetten ( tijd_v = time() )

Dan wordt er in dat tekstvak ook de huidige seconden neer gezet. Nu kan ik deze wel verbergen maar ik zou graag willen dat de seconden altijd op 00 worden gezet.


Iemand advies?
 
Invoermasker gebruiken geloof ik (ik zit nu ergens, doe het nu ff uit mijn hoofd).
Iets van 00;00 invoeren
; hangt af van je instellingen van je pc,
maar kijk maar eens bij de help en zoek op een invoermasker.
(of zit ik helemaal verkeerd mensen??:( )
 
Ja dat kan wel maar dat bedoel ik met verbergen, ik moet later daarmee gaan rekenen en als er secondes in staan krijg ik uitkomsten met heel veel getallen achter de komma en dat wil ik voorkomen door de seconden altijd op 00 te zetten.
 
Wil je je sec. niet zichtbaar zien in het testvak waar je zin voert of in een ander formulier of iets dergelijks?
 
Nee de seconden moeten op 00 gezet worden, of ze zichtbaar zijn of niet maakt op zich niet zoveel uit.
 
Maar als je een invoermasker hebt met 00;00 dan heb je toch niets meer te maken met seconden?? de eerste 00 zijn uren en de laatste 2 00en zijn voor minuten.
Als er later mee wil rekenen, dan kun je toch ook zonder seconden rekenen? En wanneer je ze ergens wilt weergeven met seconden, dan maak je weer een nieuwe invoermasker met 00;00;00 en dan zie je bijv. 13;43;00.
 
Als ik als invoermasker 00;00 zet dan zie ik inderdaad de seconden niet maar access zet er zeker wel seconden bij hoor

en als ik d.m.v. time() de tijd invul pakt ie de seconden op dat moment.

Later wil ik 2 tijdstippen van elkaar aftrekken en het verschil zien maar doordat de seconden toch ingevuld worden klopt de uitkomst niet altijd
 
volgens mij moet je in de code van de knop aangeven in welk format de tijd in het formulier gezet moet worden
Format(Time(), "hh:mm") dan laat access de seconde weg
 
Idd, > ik kon het niet precies uit m'n hoofd zeggen (had geen toegang tot access) :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan