Secondenteller in VBS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hallo iedereen!

ik ben terug wat aan het spelen met vbs, maar ben op een probleempje gestoten en geraak er niet helemaal uit.. Het is namelijk de bedoeling om een script te schrijven die twee tijden vergelijkt, eentje die je zelf instelt en de ander is die van je computer. Als deze tijden gelijk zijn met elkaar, moet er een actie uitgevoerd worden (bijvoorbeeld pc afsluiten, cdrom openen,...), gewoon een opdracht.

Nu heb ik reeds gevonden hoe ik beide tijden, dus zowel de ingestelde tijd als de PC-tijd (zo noem ik het even) moet vergelijken. Ook de opdracht uitvoeren is geen probleem. Alleen wil ik dit automatisch laten gebeuren. Nu krijg ik een Msgbox die gewoon weergeeft of ze gelijk zijn of niet (later zal ik deze uitbreiden om beide tijden te laten zien) maar het venster vernieuwt enkel als ik op 'OK' klik. Dit had ik graag automatisch laten lopen. Ik heb al gezocht op google, maar vind geen oplossing.

Daar ik graag wat dingen uitzoek, heb ik bedacht dat als ik een secondenteller kan maken, en deze tijd kan weergeven terwijl ze automatisch vernieuwt, dat ik van daaruit verder kan werken. Een secondenteller heb ik ook niet gevonden. Weet iemand hoe ik de secondenteller kan realiseren? Van hieruit zoek ik terug zelf m'n weg!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
In een MsgBox kan het in ieder geval niet.
Wat je wel zou kunnen doen, is de seconden steeds laten wegschrijven naar Kladblok (d.m.v. SendKeys).
Als je het in een dialoogvenster wilt hebben, zul je moeten migreren naar Visual Basic (en daar moeten werken met een Timer).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het snelle antwoord!

Wat ik hieruit begrijp is dat VBS en Visual Basic niet hetzelfde zijn. Ik zal alvast eens opzoeken wat ik allemaal met die sendkeys kan uitspoken, en hoe Visual Basic werkt.

Bedankt Tobias!

Dat klopt inderdaad.

SendKeys is er voor, om tekenreeksen uit te typen, het is dus in feite een virtueel toetsenbord.

Voorbeeld:

[CPP]
Dim Shell
Set Shell = CreateObject("WScript.Shell")
Shell.Run("%windir%\notepad.exe")
Shell.SendKeys("Dit is door de SendKeys-functie getypte tekst.")
[/CPP]

Visual Basic werkt niet heel veel anders dan Visual Basic Script, het is echter wel veel krachtiger en veelzijdiger.

Laatst bewerkt:
Dankjewel! Ik zal even grondig experimenteren met Sendkeys en zal het zelf wel allemaal ontdekken. Bedankt Tobias!

Groetjes Pukkiee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan