secondlife script?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yannick111

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Hoi,

Ik heb een vrij algemene vraag.
Ik wil namelijk graag weten hoeveel tijd moeite en geld het kost om een soortgelijk script te progammeren als second life of runescape.

Ik wil hier namelijk iets mee doen, maar heb zelf totaal geen vaardigheden in programmeren. Daarom wil ik een professional(s) inhuren om dit voor elkaar te krijgen, maar heb geen idee aan welke bedragen ik dan zou moeten denken. En weet ook totaal niet met hoeveel werk dit gepaard gaat.

Reacties hierover, ook over hoe dit geprogammeerd zou moeten worden en hoe dit script heet zijn zeer welkom.

mvg

Spellen als second life, en runescape zijn zeer groot.
Het gaat daarbij niet om één script, maar misschien wel honderden. En dan moet het spel design (de graphics etc.) er nog bij.

Het is niet iets wat je ff snel in elkaar kunt zetten, vooral niet als je dit in je eentje zou moeten doen.

Wat betreft een professional inhuren, tja, ik zou geen idee hebben wat zoiets kost.
En of ze wel zo'n groot spel voor je in elkaar willen zetten is ook nog maar de vraag.

Zeker als je nog geen ervaring hebt met programmeren raad ik je aan om met iets kleins te gaan beginnen, denk hierbij aan een simpele webpagina in HTML.
Later kun je dan wat gaan proberen met functies (bijv. in PHP)

Hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen ;)

-Thomas

Laatst bewerkt:
jazeker elk beetje info is welkom.

Ik ben er zeker bewust van dat dit niet zo 1,2,3 in elkaar geflanst is, echter ben ik niet van plan een gigantische online game te lanceren als de voorheengenoemde voorbeelden.

Bij de schaal van de 3d wereld dacht ik ongeveer aan de grootte van een middelmatige binnenstad. Dus ongeveer 20-30 minuten om helemaal doorheen te lopen.

Ik ben enkel nieuwsgierig hoeveel kapitaal er nodig zal zijn om dit te verwezenlijken.
Bijv. Wat vraagt een professionale programmeerder gemiddeld per uur. En hoe lang zal het duren om iets op deze schaal te van de grond te krijgen.

Ikzelf heb dus totaal geen ervaring hiermee, maar heb wel een plan om zoiets te exploiteren.

bedankt

Een beetje ICT`er kost ergens tussen de 60 en 90 euro per uur. Hoelang hij hier mee bezig is is moeilijk in te schaten, dit zal meerdere maanden duren. Dus als je nog ergens 10 a 20 duizend over hebt, zul je een aardig eindje komen.

Beste Yannick, nog wat meer info:
Wij hebben voor een bedrijf een stuk stad gebouwd van 500x500 meter. Het is een soort economie game voor scholen. Het bouwen van de stad, gebouwen, en gaming zaken heeft 4 mensen 2 jaar werk gekost. Daarin zat het maken van de gebouwen zelf (modeleren), het maken van scripts voor interactie en om robots te laten rondlopen, en het koppelen van web sites en uitdagingen.

En hier hebben we niet eens zelf een 3D engine gebouwd, we hebben hiervoor een bestaande gebruikt: Activeworlds, dat al sinds 1995 bestaat en waarin je je eigen werelden kunt maken. Zelf een 3D engine bouwen kost je jaren.

Je kunt GO 3D kiezen op www.aw-europe.com om de mogelijkheden te zien.

Succes

overgens zijn dingen als runescape in java gedaan... In ieder geval, zoals Emmanuel al zei, kan je mischien beter kiezen voor een engine oid.

Runescape

Hallo

een game zoals RuneScape effe 1 2 3 maken is niet te doen. Andrew Gower die de beginselen van dit spel schreef in JAVA nog wel heeft er ook al een tijdje over gedaan en dan had je dus RuneScape Classic waar je ongeveer in 10 min door kon lopen. Als je een game zoals RuneScape of andere wil maken moet je wel bedenken dat het nooit perfect zal zijn in RuneScape nu zitten nog steeds bugs enzovoort terwijl het spel zelf eigenlijk al meer dan 10 jaar bestaat en er een heel bedrijf aan werkt inplaats van 1 iemand. Dus kan ik aanraden om is een heel goed (lang) verhaal of omstandig heden schrijven op PAPIER tot dat je egt iets hebt en dan daarover een game gaan begingen. Dit is meschien handiger omdat je dan een een goede basis idee hebt voor je game.

Ik heb zelf ongeveer al 6 jaar RuneScape gespeelt

Als je denkt het toch te willen dan wens ik je veel geluk

MVG my

Laatst bewerkt:
secondlife.

hallo,

ik ben zelf ook een eigenaar van secondlife alleen zijn de kosten asociaal hoog en moeilijk onder controlle te houden

*KNIP*

indien u informatie wilt kunt u ons emailen: *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Topics uit 2009 zijn lang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. De links verwijderd, gezien het net op reclame lijkt.

Topic gesloten.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan