Sectie einden en paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Hallo,
Ik ben bezig met een rapport, waarin meerdere secties zitten. Elke sectie begint opnieuw met nummeren, waarbij het hoofdstuknummer toegevoegd is in de voettekst. Dus bijv. pagina's van hoofdstuk 1 zijn genummerd 1-1 t/m 1-13 en hoofdstuk 2 van 2-1 t/m 2-4.
Nu wil ik elke sectie op een nieuwe pagina laten beginnen en wel de rechterpagina; dus indien nodig moet op de linkerpagina een blanco pagina ingevoegd worden.

Ik heb het al geprobeerd met invoegen - sectie-einde - oneven pagina, maar dan wordt er niet automatisch een blanco pagina ingevoegd. Hoofdstuk 2 begint altijd op pagina 1, en dus hoeft er volgens Word geen nieuwe pagina tussen te komen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ? In mijn voorbeeld moet dus na pagina 1-13 eerst een blanco pagina komen, en dan aan de rechterkant moet begonnen worden met 2-1.

alvast bedankt (ik heb het zowel in Word 2003 als 2007 geprobeerd)

John

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ja, je hebt gelijk.
Pas toen ik 'Even en oneven verschillend' instelde bij de pagina-indeling ging het goed.
Je zit dan wel weer met die paginanummering op de laatste (even) pagina.

Hoi,

Ja, je hebt gelijk.
Pas toen ik 'Even en oneven verschillend' instelde bij de pagina-indeling ging het goed.
Je zit dan wel weer met die paginanummering op de laatste (even) pagina.

Hallo daar,
Dat was de oplossing. Ik moest nog wel even de kop- en voetteksten op de even pagina's instellen, en dan is het precies zoals het moest zijn.

John

Laatst bewerkt:
Hallo daar,
Dat was de oplossing. Ik moest nog wel even de kop- en voetteksten op de even pagina's instellen, en dan is het precies zoals het moest zijn.

John

Aanvullende vraag:
Het is nu gelukt om, alle secties op de rechterpagina te laten beginnen, door eventueel een lege pagina in te laten voegen.
Is het ook mogelijk om de kop- en voetteksten op de oneven en even pagina's aan elkaar te laten koppelen (dus gelijk te laten zijn)? Ik probeer ze te koppelen, maar dan zijn alleen de even pagina's in opvolgende secties aan elkaar gelijk, en de oneven pagina's in opvolgende secties. Ik moet ze echter wel apart invullen met de zelfde tekst.

Iemand een idee ?

mvg
John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan