Secundaire harde schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

kratje

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
15
Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Toshiba Satellite A200 1A4.

Hierin zitten twee harde schijven, 1 waar windows en alle andere programma's op draaien, en 1 die ik voor opslag van serie's en film enz gebruik.
Maar toen ik vanavond bezig was met een externe schijf te formatteren kreeg de computer een foutmelding en sloot af. Nadat de PC weer was opgestart zag ik dat die tweede harde schijf niet meer zichtbaar was.

Hij was niet meer zichtbaar in:
- Systeembeheer --> schijfbeheer
- Bios. Hier was alleen de eerste harde schijf en de disc drive te zien.

Hoe kan ik deze schijf weer terug toveren en gebruiken?

Groeten
Bart
 
kijk eens bij computerbeheer>opslag>schijfbeheer of je hem daar ziet staan vanuit daar kan je hem opnieuw formateren.
 
als je het eerste bericht goed had gelezen zag je staan dat de harde schijf hierin niet zichtbaar is ;) dus helaas
 
Even voor de duidelijkheid, heb je 2 partities op een schijf of 2 fysieke schijven ?
Ervan uitgaand dat je het over een laptop hebt, zal het eerste aan de orde zijn.
Wat zegt het bios over de grootte van je schijf ?
Komt die overeen met je originele HDD (fysieke), dan heb je vermoedelijk je 2de partitie om zeep geholpen, en moet je met behulp van een hulpprogamma je partitie weer toevoegen aan je bestaande partitie (C:\) of je 2de partitie weer initïaliseren in schijfbeheer.
Als je aan zoiets begint, zorg dat je je documenten etc. even wegzet naar een andere locatie, daar het zomaar mis kan gaan.
Als het erg belangrijk is wat op je 2de partitie staat, schijf uitbouwen in een ander systeem hangen en de boel kopïeren naar een andere schijf.
Of opstarten met bv. Hiren's boot cd (zie google) en kijken wat er nog te redden valt.
 
Het is inderdaad een laptop en ik ben er ook achter gekomen dat ik dan idd de 2e partitie naar de ***** heb geholpen.

Er staan een paar documenten op deze schijf die ik eigelijk wel terug moet hebben. Hoe kan ik deze dan zo veilig mogelijk terug halen? Staat hier ergens een how-to van?
 
Het is inderdaad een laptop en ik ben er ook achter gekomen dat ik dan idd de 2e partitie naar de ***** heb geholpen.

Er staan een paar documenten op deze schijf die ik eigelijk wel terug moet hebben. Hoe kan ik deze dan zo veilig mogelijk terug halen? Staat hier ergens een how-to van?

Zie post 4.
 
in hiren's boot cd zit een programma Partition Wizzard. Daarin zie ik de partitie die ik kwijt ben, maar hoe krijg ik deze dan weer terug. Hierbij een printscreen om het duidelijk te maken. Ik was het onderdeel DATA kwijt.



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
Klik op de betreffende schijf, en dan op aktie.
Daar staat een optie om hem te verwijderen, daarna hetzelfde en dan toevoegen o.i.d.
Dan wordt hij geformatteerd, en heb je hem weer terug.
Let op dat je alleen de betreffende schijf bewerkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan