Securety Update ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghdebie

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2013
Ik heb in de lijst software op mijn laptop al vele Security Update for Microsoft Office 2007 staan. Er staat niet bij of deze bestanden zijn geinstalleerd, en ik vraag me af of ik deze bestanden kan wissen. Wie kan me daar een antwoord op geven.

Nee, over het algemeen kan je die niet "wissen." Verwijderen zal immers het programma ongedaan maken. Wel kan je op die pagina's meestal kiezen voor bepaalde onderdelen, zoals Windows onderdelen, al dan niet weergeven.

Uiteindelijk is alles wat er in die list staat op de computer geïnstalleerd. Goed om te weten dat ze er zijn en dat je die kan deïnstalleren dus. Ik zou deze regels gewoon laten staan. Het kan gebeuren dat je de tijdelijke bestanden van deze updates wist, omdat ze niet meer gedeïnstalleerd hoeven te worden en schijfruimte in beslag nemen bijvoorbeeld. Het programma om de updates te deïnstalleren werkt vervolgens niet als je verwijderen selecteert en Windows vraagt of je die wilt verwijderen uit de lijst. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Ok, niet helemaal eens met Alfred2 hierboven (vooral de opmerking "Gewoon proberen zou ik zeggen."), met name omdat het hier om Office gaat, & dan ook nog een oudere versie.

Het kan een aantal problemen veroorzaken:

Afhankelijk van de status van de niet voor niets beveiligsupdate, word die op die manier (via Configuratiescherm) in werkelijkheid geheel, gedeeltelijk of niet verwijderd. Wel zal het in de meeste gevallen uit de lijst worden verwijderd.

Als je dan daarna om wat voor reden dan ook de Office moet repareren, dan kan dat mislukken, omdat de benodigde installatiebestanden niet meer, geheel of gedeeltelijk, beschikbaar zijn.

Als je dan via een andere gebruiker dan die welke Office oorspronkelijk geinstalleerd heeft een Office-toepassing voor het eerst start, dan kkan die om dezelfde redenen Office niet configureren
Idem als je een nieuwe gebruiker aanmaakt & daaronder een Office-toepassing start.

Er zijn wel een aantal mappen met o.a. beveiligings-updates waarvan je de inhoud kan wissen, maar in het geval van Office (alle toepassingen behalve het besturingssysteem zelf, & zelfs daar moet je goed weten wat je doet) is het onverstandig om dat via Configuratiescherm te doen, evenals Schijfopruiming (heeft een apart vak dat UIT gevinkt dient te blijven: Office Setup-bestanden).

Laatst bewerkt:
laten staan dus ?

Inmiddels zijn de updates opgelopen tot 20 stuks, de meeste fort Microsoft Suites, en enkele voor Excel en Word.
Er staat niet bij of die bestanden dan wel of niet ge-installeert zijn, en ik krijg bij het gebruik van Microsoft Word of Excel geen foutmeldingen.
Eigenlijk gaat het mij er om dat ik over een tijdje enorm veel van die bestanden heb, en geen flauw idee heb wat ze doen en of ze de computer niet trager maken.
Maar wanneer jullie beweren dat het geen directe invloed heeft op snelheid, en ook op andere problemen, dan laat ik ze gewoon staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan