Security Essentials 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Florusvanloon

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Dit was een hardnekkig virus op mijn computer vandaag. Hij zorgde ervoor dat er geen progamma meer te openen was,en dat ik tot overmaat van ramp hem nauwelijks kon verwijderen. Uiteindelijk is het gelukt om met Malwarebytes en Rkill het progamma van mijn pc af te knikkeren,maar er is nog een laatst erg vervelend iets..

Het probleem is namelijk dat mijn pc geen webbrowser meer toelaat sites te openen. ik heb igoogle geprobeerd, explorer. maar geen resultaat.. ik vroeg me dus af of iemand wist wat ik hieraan kan doen..

Igoogle geeft nog wel iets van een fout: Fout 102 (net::ERR_CONNECTION_REFUSED):onbekende fout

please help

Dat geeft aan dat het virus nog niet helemaal is verwijderd e/o instellingen heeft achtergelaten waardoor je geen connectie krijgt.
Geef ff aan welk OS en versie je hebt dan kunnen wij je gerichter helpen.
Probeer ff dit: download (via een andere pc) hier een nieuw Hosts-file en wissel dat om met je oude Hosts-file,dat lost wellicht het probleem al op.
Succes.
Edit: had je die programma's in de veilige modus gedraaid?

Laatst bewerkt:
Ik heb beide manieren geprobeerd,helaas zonder resultaat.

De computer in kwestie is een net nieuwe sony vpcf12m1e
versie: windows 7 home premium 64 bits 6.1, build 7600

Probeer dit:
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Pause-toets)
ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)

nou beste mensen, tot nog toe niks opgeleverd.

ik heb mbam nog eens gedraaid. Deze kwam nog met een trojan.Ofolder die mbam zelf niet kon verwijderen,dus ik dacht heel misschien zorgt dat voor het probleem.

Na een zoektocht op internet kwam ik op DR.WEB-Cure it deze heb ik gedownload en die kwam achter een: trojan.downloaderl.30460 die in mijn C:\Windows\SysWOW64\NWCKS.DLL zat. deze heb ik vervolgens verwijderd.. nogal een stomme fout waarschijnlijk want alles wat mijn laptop nu nog zegt na opstarten is: missing operating system.... Ik denk dat ik nu aardig ver van huis ben, so please help

stond er al op, ik ben nu bezig met het proberen te recoveren. echter als ik met command prompt probeer te werken dan meld hij bij startup repair: dat er een device aan mijn pc hangt ( wat niet zo is) en dat ik hem moet removen.

bij command prompt komt hijmethet volgende: is not recognized as an internal or xternal command operable progam or batch file

Ala je teruggaat naar fabrieksinstellingen (je hebt 'm pas) is het toch meestal een kwestie bij opstarten een bepaalde toetsencombinatie in te drukken?
Overigens kan ik met je modelnr. bij Sony niets vinden dus ik denk dat het niet het echte modelnr. is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan