security policy

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmuur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2012
Berichten
1
mij school netwerk is heel beveiligd en normaal gebruiker mogen dan geen spullen installeren
het install in security policy is uitgeschakeld voor normaal gebruiker
ik heb mij ICT stage begeleider gevraag of je een uit zonderling kunnen maken in 2003/2008 server security policy om toch USB stuuringprogamma toch kunnen installeren
hij zij dat het niet kan

ik ben een stageair van wavanliefland school ik moest van mij ICT stage begeleider uit zoeken hoe je USB stick als nog kunnen installeren als normaal gebruiker

Iemand een idee ?
ik hoop dat jullie wel begrijp wat ik bedoel mijn Nederland schijven is niet echt goed ~~
 
ik denk dat ik snap wat je bedoelt. het zou wel mogelijk kunnen zijn ik denk alleen dat het redelijk wat werk is. hij zou je in een andere OU moeten zetten en daar opnieuw policies aan moeten koppelen met uitzondering van de security policie om usb dingen te kunnen installeren. dan moet hij ook weer alle share rechten voor die OU goed gaan zetten. kortom ik denk dat het redelijk wat tijd kost om dat goed neer te zetten.

het is zo dat je policies kopelt aan OU's en niet aan gebruikers dus uitzonderingen maken voor 1 enkele gebruiker kan niet.

ik neem aan dat je ict stagair bent en dat je weet wat een OU isXD
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken is het toegestaan om plug-n-play apparaten te installeren, als die een gewone (door MS goedgekeurde) driver hebben (dus 'geen gevaar' zouden moeten opleveren voor het draaiende systeem).
Een mogelijkheid om het installeren van USB opslag onmogelijk te maken is dat usbstor.inf beveiligd (of verwijderd) is uit de C:\Windows\INF map.

Ik zou bij de systeembeheerder eens gaan informeren hoe het installeren van USB-apparaten in de school-omgeving onmogelijk is gemaakt.

Tijs.
 
Met het risico het hele uitzoekwerk voor je onnodig te maken ;) , kijk hier voor enkele opties waarmee het installeren van usb-sticks/usb-media onmogelijk gemaakt kunnen worden. Als achtergrond lijkt het me nuttig.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan