Security settings van de router veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0661

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
9
Hallo mensen,

Kan ik de security settings van mijn router veranderen (voor WiFi) wanneer de PC gewoon met een kabel met de router is verbonden?
Ik heb namelijk een apparaat dat verbinding kan maken met Wifi, alleen zijn de security settings niet goed, maar het probleem is dat ik met mijn PC geen draadloze connectie heb met mijn router.

Het gaat erom dat ik WPA uit kan zetten. En eventueel een WEP in kan stellen.
Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Pepijn
 
Laatst bewerkt:
Hoi :)

Als ik zeg dat dat inderdaad kan weet je dan genoeg?...(denk je ?)

ED
 
Ja....dacht ik ook :)

Maar dan zou wat informatie over je router ook nooit weg zijn..(wat denk je? ) :)

ED
 
Okee, ik heb niet bijzonder veel verstand van routers, maar hier komt wat ik erover kan vinden:

3Com 3C910 Integrated Fast Ethernet Controller (3CSOHO100B-TX Compatible)
(dit staat dus bij mijn gewone internetverbinding met de router, gewoon via een kabel.

Fysiek adres: 00-0A-48-02-7B-96
IP-adres: 192.168.2.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
DNS-server: 192.168.2.1
WINS-server:

Genoeg? Ik hoor het wel. :)
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nu de gegevens van je geintegreerde netwerkkaart op je moederbord gegeven :)

Veel verstand van routers heb je niet nodig hoor....maar als je mij het merk en type kan geven zou wel fijn zijn :)

ED
 
Haha:p Okee. Ik dacht dat 3Com een bepaald type/soort was, dus ik dacht: dan zal dat het wel zijn.
Gokje:

KPN Experia Box
Merk: Siemens
Gigaset SX551 WLAN dsl
S30853-S1033-M151

Staat achter op de router.
Kan je hier iets mee? :)
 
Het gaat erom dat ik WPA uit kan zetten. En eventueel een WEP in kan stellen.

Mag ik eens vragen waarom je dit eigenlijk wil ?


Ik heb namelijk een apparaat dat verbinding kan maken met Wifi,

Waar praten we hier dan precies over ? ....weer merk en type ?


alleen zijn de security settings niet goed

Wat bedoel je hier precies mee ?


maar het probleem is dat ik met mij PC geen draadloze connectie heb met mijn router.

Door de security settings denk je ?

ED
 
Okee. :) Hier komt het dan:

Waarom ik WPA uit wil zetten is omdat: mijn apparaat geen WPA ondersteunt (dus er niet mee kan werken, enkel met WEP of zonder beveiliging).

Het apparaat waar ik het over heb: Nintendo DS Lite

De security settings zijn niet goed, omdat er blijkbaar WPA bij onze verbinding zit en deze niet ondersteunt wordt door mijn apparaat, dat is het hele probleem en ik wil die dus graag uit zetten.

Dat de PC geen draadloze verbinding heeft, heeft puur en alleen te maken met dat ik geen flash-disk (of hoe je het ook noemt) heb die via WiFi met de router kan verbinden. De security settings hebben hier niets mee te maken, die hebben enkel van doen met het apparaat. Het gaat er ook niet om dat ik een Wifi-connectie met m'n PC krijg. Ik wil graag een directe verbinding van de router met het apparaat. Echter, dan zit die WPA in de weg.

Dus is mijn hele vraag: hoe je die WPA misschien uit kan zetten VIA de PC (omdat die wel 'normaal' met de router verbonden is, met een kabel), zodat het apparaat kan werken.

Zo duidelijk? :)
 
Laatst bewerkt:
ok..de handleiding van die box is moeilijk op te sporen maar we proberen het volgende :

(Heb je zelf geen handleiding van de Eperiabox gekregen ?)

Als je Internet Explorer opstart en je typt in de adresbalk dit : 192.168.2.1
dan kom je op de beginpagina van je router.
je moet wel het wachtwoord weten en invullen om verder te kunnen indien er sprake is van een wachtwoord....dit hoeft niet namelijk.

Dan moet je zoeken naar de rubriek " Wireless Network "

Dan naar de rubriek "Beveiliging" ( Security )

Daar moet je ergens wat uit kunnen zetten..

Probeer dit eens.

ED
 
Geweldig! Daar kan ik indd WPA of WEP instellen. :) Bedankt!
Echter, met WEP ingesteld ontvangt de tv niets meer, hoewel dit niets met een draadloze verbinding te maken heeft, die zit gewoon met een kabel verbonden. Als ik de router reset (en dus ook de instellingen terug zet naar WPA) doet ie het wel weer. Maarja, dan heb ik dus weer geen WEP.
Hoe kan dit? Kan iemand hier antwoord op geven?
 
Ik zie zelf even geen verband tussen TV en draadloze router.
Lijkt me dan toch een vraag voor de helpdesk van je provider van je TV-signaal / Internetsignaal.

ED
 
Nee, ik zie dus ook geen verband. Het is gewoon heel vreemd.

Ik probeer het nog wel uit te zoeken, maar tot nu toe zonder resultaat.
In ieder geval bedankt voor alles. :)

Pepijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan