Security Shield verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

actie46

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Hallo iedereen,

http://antimalwarehelp.blogspot.com/...uit-zoals.html

ik heb de stappen uitgevoerd die bij deze link staan, maar er is een probleem, namelijk als ik de laatste stap uitvoer lukt het niet want ik moet de PC opnieuw opstarten, maar dan start de PC op in de veilige modus, waardoor ik de stappenplan niet meer kan volgen omdat Security Shield alles blokkeert (de vorige stappen deed ik steeds in veilige modus met netwerkmogelijkheden). Daarom twijfel ik of de voorlaatste stap wel heeft geholpen en hoe ik met het rebooten (heropstarten) terug in de veilige modus met netwerkmogelijkheden kan terecht komen, zodat ik verder kan met het stappenplan. :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, die heb ik niet: Ik volg altijd de instructies op Bleepingcomputer.

Evt. haal je 'm door een vertaalsite, zoals via deze link

Houd veiligheidshalve de engelstalige variant in een tabblad ernaast, voor het geval er iets vertaald is wat niet vertaald had moeten worden. Vooral de uit te voeren acties zou ik zeker ook (naast het NL) even ook in het Engels bekijken voordat je ze uitvoert.

[Ik vermeld er hier bij dat ik het zelf uitvoeren van dergelijke acties terwijl je het computerlingo niet machtig bent afraadt.]

Tijs.

Bedankt, ik doe al de stappen in de veilige modus, maar zal deze virus dan wel weg zijn als ik met de normale modus start ?

Als ik de instructies zo lees zou het daarna inderdaad opgelost moeten zijn.

Overigens zou die originele link van jou een NL-vertaling zijn van wat op bleepingcomputer.com staat. Dat lijkt inderdaad (grotendeels) het geval te zijn. Dat zou dus wat mij betreft moeten betekenen dat je die instructie niet goed hebt uitgevoerd. Ik denk dan vooral aan de tskill.exe/iexplore.exe stap in Veilige modus of de installatie van MBAM in (nog steeds) Veilige modus.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gevolgen

Jongens er is een probleem dat samenhangt met deze virus.

De virus is wel weg en ik speel al een week ofzo weer terug zoals vroeger, maar nu is er een probleem, mijn scherm heeft een kleurenprobleem en een resolutieprobleem. Het lijkt wel de veilige modus met netwerkmogelijkheden, alhoewel ik gewoon normale modus selecteer. Ik kan de resolutie ook niet aanpassen. Soms komt er een tekstje dat de scherm hetgeen dat open is niet kan afspelen vanwege 3D ofzo iets, maar als ik op spatie druk deed die weer normaal en dan ging ik even weg en toen ik terugkwam zag ik dat m'n pc aanstond, maar de scherm op slaapstand(geen signaal). Vervolgens klikte ik op spatie, maar het lukte niet, dus ik starte PC opnieuw op en toen kreeg ik een scherm die alles vaag toont en met de kleuren doormekaar zit met een minimale resolutie.

Lijkt mij een kwestie van de grafische driver opnieuw downloaden, de oude deïnstalleren, de pc herstarten en dan de nieuw gedownloade installeren.

Mooi dat het virus in ieder geval weg is! :)

Tijs.

dank je voor je antwoord, maar hoe moet dat allemaal dan? Gewoon via internet en ik heb geen idee hoe ik moet deinstalleren.

Deinstalleren zal wel via Programma's toevoegen en verwijderen moeten gaan:
Maak een snelkoppeling naar appwiz.cpl op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor Als Administrator uitvoeren. [Bij XP is dubbelklikken voldoende.]
Zoek in de lijst met software je graphics driver op, klik erop en kies Verwijderen. (bij Vista/Windows 7: Erop rechtsklikken en kiezen voor Verwijderen.)

Als ik mag aannemen dat je de driver software ook nog op CD hebt staan, dan kun je die daarna installeren. Heb je niet zo'n CD, dan (voordat je de oude driver deïnstalleert) eerst de nieuwe downloaden bij de fabrikant van je grafische kaart.

Tijs.

Die lijst, staat dat bij die applicatie? Ik ben al naar de site gegaan, maar kon er niet aan uit, ik denk dat ik daar eerst moet registreren.

Geen idee waar je het over hebt, nu.

Tijs.

Die lijst met software, bedoel je "programma's en onderdelen"

Gewoon, datgene dat opent als je appwiz.cpl aanroept (hetzij rechtstreeks, hetzij via een snelkoppeling). Dat is de lijst met door jou geïnstalleerde software (of wat is voorgeïnstalleerd door de fabrikant/leverancier van je computer/laptop).

Tijs.

Moet ik dan ook Intel core en dergelijke verwijderen of Nvidia Drivers enkel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alleen de Nvidia video drivers, de andere drivers kun je laten staan. Zorg er wel voor dat je de video-driver al gedownload (of op CD) hebt voordat je 'm deïnstalleert, zodat je (na de herstart) meteen de video-driver weer kunt installeren.

Tijs.

Ik ben opzoek gegaan naar andere software, maar de site geeft geen mogelijkheden weer, alhoewel ik gewoon doe wat ze me vragen.

Welke (Nvidia) videokaart heb je? en welke Windows versie draait op je computer/laptop?

Tijs.

Windows Vista Home premium en Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @2.40 GHz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan