security tool virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

basonline

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2010
Ik heb opeens een programma op mijn computer wat security tool heet.
Dit blokkeert bijna alles wat ik wil ga openen. Van paint, cCleaner tot vcl player.
ook de HiJackThis.msi en TFC.exe worden gelijk afgesloten als ik ze probeer te openen.

dit gebeurt dan met de volgende melding: vcl.exe is geinfecteerd met Backdoor.Win32.Delf.duc. Deze wormvirus probeert om uw creditcardgegevens te versturen door vcl.exe te gebruiken voor aansluiting aan een afgelegen host.

heeft iemand enig idee hoe ik dit security tool programma van mijn computer af krijg?

Ik heb avg virus scanner met dit is er toch door heen geglipt.

Als je gezocht had hier op het forum (of op google) dan had je (o.a.) deze link gevonden.

Succes,

Tijs.

De link verwijst idd naar het probleem dat ik heb maar het vraagt mij 3 verschillende programma's te installeren. Helaas kan ik geen enkel programma openen omdat het "security tool" virus niks opent.

Ik kan ze wel op een andere pc downloaden en installeren maar als ik ze dan met usb overzet dan kunnen ze nog steeds niet worden geopend. Het virus zegt steeds dat deze programma's mijn credit kaart gegevens versturen ofzo..

iemand een idee? echt lastig dit zeg

Je kunt de instructie van Ozfaw gebruiken:
Ga naar c:\windows\system32
kopieer taskmgr.exe naar je achtergrond
Hernoem de taskmgr.exe op je achtergrond naar explorer.exe
Dubbelklik erop
Zoek het process (de naam was iets van hotfix dacht ik)
Beeindig deze
Nu zou je alles weer kunnen doen en dus MBAM downloaden en draaien.

Tijs.

security tool

Tijs,

dit lijkt bijna te werken. Kan mijn c d en e schijf niet meer op maar zit in het windows taakbeheer venster. Ik zie hier bij processen echter niks wat op hotfix lijkt. Heb je nog een andere suggestie? Kan het nog een andere naam hebben?

Het zou (als ik het goed begrepen heb) iets moeten zijn van (bijv.) 40248422.exe, dus een willekeurig aantal cijfers en dan .exe erachter.

Hopelijk vind je die in Taakbeheer (in tabblad Processen) en kun je het beëindigen.

Verdere hulp heb ik niet.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geen idee of het anderen helpt, maar had gisteravond en vanmorgen hetzelfde probleem met security tool. Kon niet bij taakbeheer, systeembeheer, virusprogramma's werden geblokkeerd en iedere seconde een popup en uiteindelijk een blauw scherm.

Vanmorgen het volgende gedaan:

Direct na het opstarten, ctrl alt delete indrukken (security tool heeft zich dan nog niet volledig geopend), dan opent taakbeheer nog wel. Vervolgens naar 'processen' en het bovenste (bestand bestaat uit cijfers) proces stilleggen. Dat lukte. Geen popups meer en rust aan mijn hoofd!!!:love:

Hierna kon ik systeemhertsel weer gebruiken en deze reseten naar 2 dagen geleden.

Nu geen enkel probleem meer met dit waardeloze programma.

simpelste oplossing security tool

hello peeps

ik was ook de gelukkige ontvanger van sec. tool.
na een week mokken toch eindelijk maar is wat aan gedaan.
zag ergens staan dat ik een bestandje moest dl en dan renamen
zodat je weer kon internetten.

dus ik denk, rename gewoon de installer van avg, kijken offie zo gek is.
eerste instantie niet, maar toen gemoved naar desktop en toen trapte die tool er nog in ook. relaxed!! avg dl en klaar!!

dus wat ik gedaan heb:

installer van avg free downloaden.
die heb ik 123 genamed en op mijn desktop gemoved.
installer activeren en daarna avg free draaien.
al met al 5 min werk en een kop koffie en je security tool is weg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan