Security Tool Warning??

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Ik heb wellicht een virus dat zich voordoet als anti-virus software.
"Security Tool" legt mijn pc zo ongeveer lam met pop-ups.
Teksten zijn bijvoorbeeld:
"Excel.exe is infected with worm Lsas.Blaster.KeyLoger. This worm is trying to send your credit card details using EXCEL.EXE tot connect to remote host."
Ze proberen me over te halen om direct - met creditcard :p- "Security Tool" aan te schaffen.

Klopt het dat dit een virus is? Is dit bekend?

Superantispyware wordt eruit gegooid zodra ik hem opstart.
Ik kon via xs4all mcafee downloaden, maar het setup-programma daarvan kan ik nog niet eens opstarten want ook dat wordt eruit gegooid.
Internet explorer blijft wel gewoon werken.

Symantec stond er al op maar als ik die aanklik wordt hij eruit gegooid.

Ik denk nu dat ik mijn pc zal moeten gaan herinstalleren.

Wat als je het probeert te draaien onder Veilige modus? (Even op F8 drukken tijdens het opstarten)

Heb ik gedaan en hij maakte idd melding van malware die hij heeft verwijderd.
Daarvoor heb ik ook nog Mcafee en symantec scans gedraaid (die 'zagen' security tool merkwaardig genoeg niet ...).
De afgelopen uren lijkt alles goed te gaan.:thumb:

Ik twijfel nog een beetje of ik er nog latente infecties aan heb over gehouden

Beste mensen,

Er blijft nog een probleempje.
Mijn internet explorer kan hoe dan ook geen enkele pagina van google vinden.
Dus ik typ "http://www.google.nl" in de adresbalk van internet explorer en ik krijg terug "The webpage cannot be found".

Waar komt dit vandaan?

Al mijn andere frequente pagina's lukken wel.

Beste mensen,

Er blijft nog een probleempje.
Mijn internet explorer kan hoe dan ook geen enkele pagina van google vinden.
Dus ik typ "http://www.google.nl" in de adresbalk van internet explorer en ik krijg terug "The webpage cannot be found".

Waar komt dit vandaan?

Al mijn andere frequente pagina's lukken wel.

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem, heb je nog wel netwerk-verbindeingen. Deze waren bij mij namelijk allemaal verdwenen.
Ik heb een pc helemaal opnieuw geinstalleerd met de bijbehorende recoveydisk, maar ik heb het ook nog op een andere pc, welke ik niet zo gemakkelijk kan "herstellen"
Ik heb Spyhunter geinstalleerd, maar het probleem is nog niet echt opgelost en de netwerkverbindingen zijn er ook nog niet. (geeft bij hardware-netwerkadapters, allen een uitroepteken, en hierbij staan meer adapters dan normaliter)
Wie heeft een oplossing voor ons probleem.

@Heerovanderveen graag een eigen vraag maken. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Excuus daarvoor, maar mijn probleem leek veel op die, welke hier gesteld werd, dus dat is dan weer zonde om een extra forum te openen. Dit laatste zal ik inderdaad op een ander forum stellen. Maar volgens mijn is de vraag van EvertVB ook opgelost, dus dit forum zou ook gesloten kunnen worden

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan