• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

seintje vier maanden voordat datum afloopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierood

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Dag kenners,
Ik heb een behoorlijk uitgebreid bestand met het contractbeheer van de organisatie waar ik werk. Daarin opgenomen o.a. de uiterste datum waarop een contract afloopt en/of verlengd moet worden. Is het mogelijk om op de een of andere manier een seintje te krijgen òf in Excel òf in Outlook vier maanden voor het einde van dee uiterste data. Het gaat om ongeveer 250 contracten.
Ik hoor graag van de kenners of dìt mogelijk is of dat er mogelijk nog andere manieren zijn.
Gr. Arie

Je kan een kleurtje toepassen via voorwaardelijke opmaak.

Mocht jou dat niets zeggen, gebruik de zoekfunctie van het forum dan even op:

voorwaardelijke opmaak datum

Simpele toepassing met voorwaardelijke opmaak ben ik wel bekend mee. Maar hoe krijg ik dat in één actie voor ongeveer 250 verschillende data ingevoerd. Iets met nu() misschien??? Gr. Arie

arierood,

Misschien is dit een beginnetje voor je?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heel veel dank voor het meedenken.
Die van Wim doet het niet helemaal bij mij, ook al zijn de macro's ingeschakeld. Kan aan mij liggen:-(((( ??

Die van Wim doet het niet helemaal bij mij

Wat doet hij niet?
Via VO kleurt hij alle datums tussen nu en 4, maanden (120 dagen)
Dat is dus 5 mei en de bedrijven G, H, J en K kleuren keurig rood.

De baas wil het toch anders, waardoor ik meer als 3 x voorwaardelijke opmaak nodig heb. Het komt er op neer dat met verschillende kleuren moet worden aangegeven dat binnen 12, 10, 8, 6, 4, 2 en 1 maand een contract afloopt.
Is dat op de een of andere manier mogelijk?
Weer heel veel dank voor jullie aandacht! Gr. Arie

met filteren op datum kun je de gegevens toch ook inzien.

met de uitgebreide filter zijn ze ook per gewenste datum na een ander bereikt te copieren, waardoor ze ook eenvoudig kunnen worden geprint.

met vriendelijke groeten,

oeldere

In het "mijn" bestand in U1 t/m U250 staan de betreffende aflopende data. Indien mogelijk graag toch nog even assistentie:o met toepassing van de kleurtjes uit het voorbeeld (D12 t/m J12) van revdutchie.
Veel dank. Gr. Arie

bestandje ontbreekt ?

In het "mijn" bestand in U1 t/m U250 staan de betreffende aflopende data. Indien mogelijk graag toch nog even assistentie:o met toepassing van de kleurtjes uit het voorbeeld (D12 t/m J12) van revdutchie.
Veel dank. Gr. Arie

heb ik nou niet goed gekeken of heb je zelf geen bestandje geplaatst?

dan zal het wel moeilijk worden om deze oplossing in jouw bestand te plaatsen.
ik heb waarschijnlijk geen toegang tot jouw computer :p:D

laat nog eens wat weten.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Rudi,
Ik heb in mijn beperkte wijsheid er een "gewone" button van gemaakt en het een klein beetje aangepast. So far so good. Is het ook mogelijk om een soort van "reset" knop er bij te maken. Ik weet bijna zeker dat die vraag ook gaat komen.
Weer bedankt voor de aandacht en moeite:thumb: Gr. Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan