• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Select all of filter pakt alleen bovenste 2 rijen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathan1982

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Ik heb geen flauw idee of deze vraag al ergens beantwoord is, maar ik weet niet hoe ik het moet noemen of uitleggen, ik heb namelijk geen idee hoe wat het probleem is.

Wat er gebeurd:

als ik op cel A1 sta en op ctrl-A druk, worden alleen de bovenste twee rijden geselecteerd.

volgens mij hangt dat samen met hetzelfde probleem: als ik op de eerste rij ga staan, en op auto-filter druk, wordt alleen rij 2 meegenomen.

Hoe kan dat?? Belangrijker: hoe maak ik het ongedaan??

Het makkelijkste is al je het voorbeeld bekijkt en probeert een auto-filter te plaatsen.

Bekijk bijlage excel voorbeeld probleem selectie anoniem.xlsx

Verwijder de lege rijen tussen je Rm-nummers

Hahahahaha

Sorry, is uit frustratie....

Ik wil juist filteren, zodat de lege cellen bij elkaar komen te staan en ik ze allemaal in een keer kan verwijderen. :-D

Is me net met veel pielen wel gelukt, maar weet niet meer hoe, dus kan het ook niet herhalen... dus mijn vraag blijft nog staan....

Als het gaat om lege rijen te verwijderen kun je het gehele blad sorteren op kolom A
Dan komen de lege rijen onder de gevulde staan.

Dan pakt ie ook alleen de eerste twee rijen. Bovendien MOET het anders kunnen. Als ik zelf een matrix vul en niets verander in eigenschappen of wat dan ook, werkt het ook prima. Dus er moet iets met dat bestand zijn, waardoor ie het niet doet en dat moet dan ook ongedaan gemaakt kunnen worden...

Dan pakt ie ook alleen de eerste twee rijen.

Dan doe je toch iets verkeerd.
Selecteer het hele blad (Het kleine vakje boven rij1 en links van kolomA)
Daarna sorteren op kolom A
Zo komen toch alle lege cellen onder de gevulde staan.

als indien kolom A leeg is de rest van de rij ook leeg is, kan dit met onderstaande code (deze tref je als bijlage in je bestand aan).

deze wist de hele rij (als kolom A leeg is)

Code:
Sub wis_lege_rijen()

With Columns("A:A").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).Cells
    .EntireRow.Delete Shift:=xlUp
  End With
  If Err.Number <> 0 Then MsgBox "Uitvoering niet mogelijk : geen of allemaal lege cellen"
 End Sub

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan