• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Select all sheets in Excel online

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik probeer met onderstaande code in Excel online script data te plaatsen op alle sheets in A1
Er word geen fout aangegeven maar de aktie word ook niet uitgevoerd.
Wat zit er fout?

Code:
function main(workbook: ExcelScript.Workbook) 
{
  const sheets = workbook.getWorksheets();
  sheets.forEach(sheets => {
            sheets.getRange("A1")
            .setValue("1")
  })}

Ha inderdaad hij doet het wel.
Niet goed getest dus :rolleyes:

Bedankt iig.

P.s.
Weet je toevallig een site waar er (veel) voorbeelden staan van de office Excel online scripts?

Ik zou zeggen gebruik de desktop versie van Excel.

Dat word lastig als je de online bestanden nodig hebt in de organisatie op het werk om te delen met elkaar. Ook applicaties als power bi en power automate zijn ermee gekoppeld.
Maar ik snap je punt wat betreft de functionaliteiten:P

Niet teveel variabelen gebruiken is ook hier het advies.

Code:
function main(workbook: ExcelScript.Workbook)
{workbook.getWorksheets().forEach(sheets =>sheets.getRange("A1").setValue(25))}

Een getal als tekst wegschrijven is over het algemeen niet zo'n goed idee.

Laatst bewerkt:
Thanks voor de hulp.
Toch nog een vraagje.
Als ik met de code die je geeft tekst wil gebruiken dan moet ik .setValue(25) aanpasssen aan...?:o

Niet teveel variabelen gebruiken is best een goed advies. Maar alles in het werk stellen om ze te vermijden niet. Variabelen maken het (vooral in vba) makkelijker omdat daar de intellisense beter werkt. Dat programmeert makkelijker

Ik probeer het toch nog maar een keer.:o

Volgens mij ben ik nu aardig op weg met mijn sheet maar ik loop toch weer ergens tegen aan. Ik hoop dat ik er nog een keer op mag terugkomen.

In de bijlage een aangepaste sheet met alle kolommen zoals in mijn werkelijk sheet.

Het vreemde is dat als ik nu op sheet 1 een nieuwe invoer doe (regel6) waarbij ik invul kolom G,H en L
Dan lukt het niet dat op sheet totaal op regel 6 de juiste waarden van sheet 1 word ingevuld.(#N/A)

Wat doe ik nog fout?

Bijlagen

Waarom verdeel je gegevens over meerdere werkbladen die verder een identieke indeling hebben? Het is veel handiger om 1 kolommetje aan je tabel toe te voegen met de categorie die je nu op de tabs zet (denk ik) en alles in 1 tabel te houden.

Het is een voorbeeld bestand. In werkelijkheid is het allemaal verschillende data.

Ik snap alleen niet waarom het fout gaat met regel4.

Het gaat er niet om of de gegevens verschillend zijn, het gaat erom dat je drie tabs hebt met ieder een tabel met identieke kolomnamen en dat het beter is 1 tab te hebben met zo'n tabel, met een extra kolom waar je de informatie zet die nu bepaald waarom je de drie tabs hebt.

Iedere tab heeft eigen data voor specifieke groepen en gebruiker per tab.

Precies, niet doen dus maar een gebruiker en groep kolom toevoegen en iedereen in 1 tabel zetten!

Hmm, nou daar snap ik niks van en lijkt me ook niet werkbaar voor de gebruikers toch?

Online kan een werkblad per gebruiker een prima oplossing zijn. Of zelfs een werkmap per gebruiker.
Voor veel gebruikers is Excel een vertrouwde omgeving om mee te werken. Probleem is alleen dat ze erg gemakkelijk buiten de lijntjes kunnen kleuren en niet helemaal doen wat jij wilt.
Ik gok dat je de gegevens ergens weer samenvoegt tot één tabel met Power Query (in Power BI).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan