select box valt weg bij dynamisch formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Beste helpmijers,

Ik wil graag een formulier maken dmv javascript voor het invullen van items in een kalender.
Nu moeten er voor het invullen van een geboortedag andere dingen ingevult worden als voor een party.
Ik heb 2 radio buttons gemaakt. Het lukt ook om bij activeren van de radio de gewenste tekst te krijgen. Alleen als ik nu een select box wil bedienen verdwijnd hij.

Dus hoe krijg ik een formulier op de plek van de tekst.

Code:
<script type="text/javascript">
function aan(cid){
	document.getElementById(cid).style.display="inline"}
function uit(cid){
	document.getElementById(cid).style.display="none"}
</script>

HTML:
	Wat wil toevoegen?</br>
	<input type="radio" name="wat" value="geboortedag" onblur="uit(1)" onfocus="aan(1)">geboortedag</br>
	<input type="radio" name="wat" value="party" onblur="uit(2)" onfocus="aan(2)">party/overig</br>

<div id="1" class="verborgen">
		<select name="geboortedag">
		<option value="1">1</option>
		<option value="2">2</option>
		</select>
	</div>

<div id="2" class="verborgen">
	 info bij keuze 2
	</div>

Misschien heel simpel, maar javascript is niet helemaal mijn ding en ik zie het niet.
Alsvast bedankt

Dat komt door de rare controle van de radiobuttons:
HTML:
<input type="radio" name="wat" value="geboortedag" onblur="uit(1)" onfocus="aan(1)">geboortedag</br>
<input type="radio" name="wat" value="party" onblur="uit(2)" onfocus="aan(2)">party/overig</br>

Als je een ander element (zoals een select box) selecteert wordt onblur aangeroepen en verdwijnt hij dus.

Als je een extra functie aanmaakt:
HTML:
<script type="text/javascript">
//de al bestaande functies

function uitaan()
{
        if (document.getElementById('geboorte').checked)
        {
                aan(1);
                uit(2);
        }
        else if (document.getElementById('overig').checked)
        {
                aan(2);
                uit(1);
        }
}
</script>
en de html voor de radiobuttons er zo laat uitzien
HTML:
<input type="radio" name="wat" value="geboortedag" id="geboorte" onchange="uitaan()">geboortedag</br>
<input type="radio" name="wat" value="party" id="overig" onchange="uitaan()">party/overig</br>
werkt het.

ja dit werkt alleen het werkt wat vertragend.

je krijgt pas de goede div (met daarin het benodigde stuk form) te zoen als je nog eens buiten de radio klikt, dus niet direct.

volgens mijn heb ik hem.

ik heb OnChange veranderd in OnClick. voorlopig doet het nu wat ik wil.

bedankt voor de hulp....

Bij mij (Firefox) werkt het wel op de manier die ik beschreef. Gebruik je toevallig IE (verschillende browsers handelen zulke dingen weleens anders af)? Maar mooi dat het nu werkt.

Ja heb getest op IE. De laatste manier doet het ook op FF, net ook maar even getest.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan