Dag iedereen
In een programma geschreven in vb.net heb ik op mijn interface 2 datagrids.
de eerste datagrid:
Toont een overzicht van alle wedstrijden, bij het selecteren van een wedstrijd word een query uitgevoerd waarbij het wedstrijdnr word opgehaald.
de tweede datagrid:
Met het opgehaalde wedstrijdnr uit datagrid1 wil ik alle ingeschreven leden ophalen. alleen weet ik niet echt hoe ik hier best aan begin.
Wat ik wil is dat in de tweede datagrid mijn lidNaam en lidVoornaam komt en een count van de aantal honden dat ze inschrijven.
Zoals je ziet heb ik een tabel genaamd tblBulletin, dit is het formulier waarop de deelnemers hun gegevens invoeren.
Dit formulier word gelinkt aan een lid met het veld lidNr en gelinkt aan een wedstrijd met het veld wedstrijdnr.
In tblInschrijvingen worden de gegevens opgeslagen van de bulletin.
De sql code van de eerste datagrid:
[SQL]Select WedstrijdNr as Nummer, wedstrijdDatum as Datum
from tblWedstrijden[/SQL]
De sql code van de tweede datagrid:
[SQL]Select lidNaam, lidVoornaam
from tblLeden, tblBulletin
where lidId = lidNr and wedstrijdId = & nummer[/SQL]
ik krijg dus telkens een lege dataset...
alle hulp is welkom!
In een programma geschreven in vb.net heb ik op mijn interface 2 datagrids.
de eerste datagrid:
Toont een overzicht van alle wedstrijden, bij het selecteren van een wedstrijd word een query uitgevoerd waarbij het wedstrijdnr word opgehaald.
de tweede datagrid:
Met het opgehaalde wedstrijdnr uit datagrid1 wil ik alle ingeschreven leden ophalen. alleen weet ik niet echt hoe ik hier best aan begin.
Wat ik wil is dat in de tweede datagrid mijn lidNaam en lidVoornaam komt en een count van de aantal honden dat ze inschrijven.

Zoals je ziet heb ik een tabel genaamd tblBulletin, dit is het formulier waarop de deelnemers hun gegevens invoeren.
Dit formulier word gelinkt aan een lid met het veld lidNr en gelinkt aan een wedstrijd met het veld wedstrijdnr.
In tblInschrijvingen worden de gegevens opgeslagen van de bulletin.
De sql code van de eerste datagrid:
[SQL]Select WedstrijdNr as Nummer, wedstrijdDatum as Datum
from tblWedstrijden[/SQL]
De sql code van de tweede datagrid:
[SQL]Select lidNaam, lidVoornaam
from tblLeden, tblBulletin
where lidId = lidNr and wedstrijdId = & nummer[/SQL]
ik krijg dus telkens een lege dataset...
alle hulp is welkom!
Laatst bewerkt: