Hoi!
ik ben bezig met een website. In een paar drowdown menu's maakt de gebruiker een paar keuzes. Aan de hand van die keuzes moet SQL een paar records laten zien. Deze records voldoen dan ook aan de keuzes van de dropdown menu's die de gebruiker heeft gemaakt.
Dit stuk code heb ik tot nu doe.
Waar gaat het nu fout.. Bij deze query:
$query = "SELECT * FROM makelaar_tabel WHERE prijs , plaats = '$Prijs' , '$Plaats'" ;
Wat ik wil..
Selecteren op prijs, plaats, en Soort. in de tabellen.
Dit werkt niet...
Stel iemand vult in bij de dorp down menu 150.00 prijs, Plaats Parijs, en Soort woning Bungalow. En dan de SQL database afloopt en alleen de records laat zien die voldoen aan de keuzes die zijn gemaakt in het dorpdown menu.
ik ben bezig met een website. In een paar drowdown menu's maakt de gebruiker een paar keuzes. Aan de hand van die keuzes moet SQL een paar records laten zien. Deze records voldoen dan ook aan de keuzes van de dropdown menu's die de gebruiker heeft gemaakt.
Dit stuk code heb ik tot nu doe.
PHP:
<?php
if ( isset( $_POST['Plaats'], $_POST['Soort'], $_POST['Prijs'] ) ) {
$Plaats = $_POST['Plaats'];
$Soort = $_POST['Soort'];
$Prijs = $_POST['Prijs'];
$host = "localhost"; // afhankelijk van de host
$username = "root"; // ook, afhankelijk van de db
$password = ""; // idem
$db = "makelaar";
$dbh = mysql_pconnect ( $host, $username, $password );
if ( $dbh ) {
mysql_select_db($db);
}
$query = "SELECT * FROM makelaar_tabel WHERE prijs , plaats = '$Prijs' , '$Plaats'" ;
$res = mysql_query ( $query );
//set up the table:
echo( "<table border='1' bgcolor='lightblue' cellpadding='3'>" );
//get the rows in the table:
while( $row = mysql_fetch_assoc ( $res ) ) {
//loop through the table, printing
//the field values in table cells:
echo("<tr>");
echo("<td>".$row['soort']."</td><td>".$row['streek']."</td><td>".$row['prijs']."</td>");
echo("</tr>");
//close out the table:
}
print("</table>");
}
?>
Waar gaat het nu fout.. Bij deze query:
Wat ik wil..
Selecteren op prijs, plaats, en Soort. in de tabellen.
Dit werkt niet...
Stel iemand vult in bij de dorp down menu 150.00 prijs, Plaats Parijs, en Soort woning Bungalow. En dan de SQL database afloopt en alleen de records laat zien die voldoen aan de keuzes die zijn gemaakt in het dorpdown menu.