Select optie in een form aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deeno

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Berichten
1
Hoi Hoi

Nou wet ik niet precies of ik nu in het juiste onderwerp ben maar kan niet precies thuis vinden waar ik dit onder moet plaatsen, indien niet goed, mijn excusses:


In een bestaande formulier staat er:
Select Color Scheme:

<SELECT NAME=\"colorset\">";
&put_optvar($colorset,'01','FFFFFF~333333~006699~999900');
&put_optvar($colorset,'02','CCCCCC~000000~0000CC~660066');
&put_optvar($colorset,'03','FFFF00~FF6600~FF0033~336633');
&put_optvar</SELECT>

Het mag duidelijk zijn dat men hier een keuze kan maken uit een kleuren set, keuze uit 3 stuks wat verzonden wordt onder: "colorset", hiermee kan het script zijn werk doen. Mijn vraag: Kan ik onder colorset de optie zo maken dat men zelf de kleuren kan bepalen, dus men krijgt 4 velden waar men de kleuren kan invullen dat allemaal onder colorset verzonden word? Zo ja hoe doe ik dit. Ik hoop dat iemand me wilt helpen met dit probleem, tips ideeen ect zijn van harte welkom. Indien ik iets voor jullie kan doen dan hoor ik dat graag.
groetjes en bedankt alvast.

Marcel :thumb:
 
Nou ...
Allereerst is deze code:
Code:
<SELECT NAME=\"colorset\">"; 
&put_optvar($colorset,'01','FFFFFF~333333~006699~999900'); 
&put_optvar($colorset,'02','CCCCCC~000000~0000CC~660066'); 
&put_optvar($colorset,'03','FFFF00~FF6600~FF0033~336633'); 
&put_optvar</SELECT>
Nogal nieuw voor mij. Ik ken <select> in combinatie met <option>, niet &put_optvar ... Maar dat zal wel iets met een template parser zijn of zo :).
Als voor je probleem, voor zover ik weet is er geen manier om in een html pagina 2 verschillende objecten dezelfde naam toe te kennen. Bij dezelfde objecten zoals radiobuttons kan dezelfde naam wel. Je zult dus echt een optie moeten maken die aangeeft dat de gebruiker eigen kleuren opgeeft, met daaronder een tekstveld die je dan apart moet ophalen met je script.

Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan