Selected Record afdrukken (Formulier -> Rapport)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat wil je kunnen aanpassen voor het filter? Want ik zit nu een beetje te zoeken...

De query geeft alle onbetaalde facturen weer.
Het is de bedoeling dat ze via een formulier deze info zien (formulier is al aangemaakt).
Het is ook de bedoeling dat ze in dit formulier nog kunnen aanvinken dat het factuur betaald is.

In welke query?

[Factuur Onbetaald] hoort er zo uit te zien:

Code:
SELECT DISTINCTROW [Factuur Query].FactuurNR, [Factuur Query].FactuurDatum, [Factuur Query].KindNR, [Factuur Query].[Naam Kind], [Factuur Query].Jaar, [Factuur Query].Maand, [Factuur Query].TOTAAL, [Factuur Query].Betaald
FROM [Factuur Query]
WHERE ((([Factuur Query].Betaald)=False));

Je had daar een Totalen query van gemaakt, met een aantal expressievelden. In mijn versie had ik van het veld Betaald een Waar regel van gemaakt, waardoor hij niet zichtbaar is. Die regel moet je dus eerst op Group by zetten, waarna je het veld weer zichtbaar kunt maken. En als laatste zet je dus de knop Totalen uit.
Je formulier zal het dan automatisch ook weer goed doen.

saldo

Hallo,

Vorig probleem ga ik even uitstellen.

Nu heb ik het volgende:
In een tabel geef ik een getal [VERLOF] in (bv: 15)
In een formulier maak ik een veld [AANTAL] waar ze het aantal kunnen ingeven.
Nu wil ik in een query een berekening maken de het saldo weergeeft.
Ik heb dit gedaan: SALDO: [VERLOF]-[AANTAL]
Voor de eerste record werkt dit,
MAAR: als ik in een volgende record weer een getal ingeef berekend hij weer vanaf het eerste getal.
VB:
RECORD 1: [VERLOF] = 15
[AANTAL] = 1
SALDO: 15 - 1 = 14
RECORD 2: [VERLOF] = 14
[AANTAL] = 1
SALDO: 14 - 1 = 13
Maar bij mij doet hij het volgende:
RECORD 2: [VERLOF] = 15
[AANTAL] = 1
SALDO: 15 - 1 = 14

Hij moet wel verder rekenen vanaf het saldo in record 1
en niet altijd opnieuw vanaf [VERLOF]

Hopelijk kan je er aan uit.

Maak hier een aparte topic van; het is erg verwarrend als je meerdere (verschillende) vragen in één topic stelt, en je trekt meer mensen die het antwoord kunnen geven, omdat ze het goede onderwerp zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan