Selected Record afdrukken (Formulier -> Rapport)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de twee queries exact hetzelfde zijn/doen, dan kun je denk ik wel met één query volstaan. Het maakt voor Access niet uit hoe vaak je een query gebruikt in een formulier of rapport.

ok, ik zal proberen om de eerste query te verwijderen
want de 2de wordt gebruikt voor het formulier
alleen staat de afrond functie op de eerste query
hoe kan ik dat wijzigen?

Als ze identiek zijn, zou ik de Recordbron van het formulier overzetten naar de goede query. Is een stuk makkelijker...

Als ze identiek zijn, zou ik de Recordbron van het formulier overzetten naar de goede query. Is een stuk makkelijker...

Hallo,

Het lukt me niet om het formulier op de eerste query te zetten?
Dus best is dat de afrond functie op de tweede query wordt gezet.
Hoe kan ik dat het best doen, of kan je de file aanpassen?

Leg eens uit waarom je de recordsource van het formulier niet kunt overzetten? Staan daar misschien toch velden op die de tweede query niet heeft?

Bekijk bijlage 110181
Leg eens uit waarom je de recordsource van het formulier niet kunt overzetten? Staan daar misschien toch velden op die de tweede query niet heeft?

Zie bijlage

Ik heb de query Factuur aangepast zodat dezelfde velden heeft als de query FacMakenForm.
Maar als ik dan in het formulier de recordbron aanpas, komen er allemaal groene driehoekjes op mijn formulier te staan.

Dit zou de werkende query code moeten zijn. Plak 'm eens in een nieuwe query, sla 'm op als (bijvoorbeeld) qFactuurquery, en gebruik deze voor formulier en rapport. Bij mij werkt 't prima.

Code:
SELECT Factuur.FactuurNR, Factuur.FactuurDatum, Factuur.KindNR, [Kind Tabel].[Naam Kind], Factuur.Jaar, Factuur.Maand, [Kind Tabel].FixVD, [Kind Tabel].FixHD, Factuur.FixZiek, Factuur.FixVerlof, Factuur.FixExtraVD, Factuur.FixExtraHD, Factuur.FlexVD, Factuur.FlexHD, Factuur.Boete, Factuur.Betaald, ([FixVD]*47*23)/12 AS TOT_FixVD, ([FixHD]*47*15)/12 AS TOT_FixHD, [FixZiek]*6 AS Tot_FixZiek, 
[FixVerlof]*6 AS Tot_FixVerlof, [FixExtraVD]*23 AS Tot_FixExtraVD, [FixExtraHD]*15 AS Tot_FixExtraHD, [Tot_FixVD]+[Tot_FixHD]-[Tot_FixZiek]-[Tot_FixVerlof]+[Tot_FixExtraVD]+[Tot_FixExtraHD] AS Tot_FIX, [FlexVD]*24 AS TOT_FlexVD, [FlexHD]*16 AS TOT_FlexHD, [TOT_FlexHD]+[TOT_FlexVD] AS Tot_FLEX, [Boete]*5 AS TOT_Boete, [Tot_FIX]+[Tot_FLEX]+[TOT_Boete] AS TOTAAL, [Kind Tabel].Fix, [Kind Tabel].Flex
FROM [Kind Tabel] INNER JOIN Factuur ON [Kind Tabel].KindNR = Factuur.KindNR
ORDER BY Factuur.FactuurNR;

Bekijk bijlage 110231
Dit zou de werkende query code moeten zijn. Plak 'm eens in een nieuwe query, sla 'm op als (bijvoorbeeld) qFactuurquery, en gebruik deze voor formulier en rapport. Bij mij werkt 't prima.

Code:
SELECT Factuur.FactuurNR, Factuur.FactuurDatum, Factuur.KindNR, [Kind Tabel].[Naam Kind], Factuur.Jaar, Factuur.Maand, [Kind Tabel].FixVD, [Kind Tabel].FixHD, Factuur.FixZiek, Factuur.FixVerlof, Factuur.FixExtraVD, Factuur.FixExtraHD, Factuur.FlexVD, Factuur.FlexHD, Factuur.Boete, Factuur.Betaald, ([FixVD]*47*23)/12 AS TOT_FixVD, ([FixHD]*47*15)/12 AS TOT_FixHD, [FixZiek]*6 AS Tot_FixZiek, 
[FixVerlof]*6 AS Tot_FixVerlof, [FixExtraVD]*23 AS Tot_FixExtraVD, [FixExtraHD]*15 AS Tot_FixExtraHD, [Tot_FixVD]+[Tot_FixHD]-[Tot_FixZiek]-[Tot_FixVerlof]+[Tot_FixExtraVD]+[Tot_FixExtraHD] AS Tot_FIX, [FlexVD]*24 AS TOT_FlexVD, [FlexHD]*16 AS TOT_FlexHD, [TOT_FlexHD]+[TOT_FlexVD] AS Tot_FLEX, [Boete]*5 AS TOT_Boete, [Tot_FIX]+[Tot_FLEX]+[TOT_Boete] AS TOTAAL, [Kind Tabel].Fix, [Kind Tabel].Flex
FROM [Kind Tabel] INNER JOIN Factuur ON [Kind Tabel].KindNR = Factuur.KindNR
ORDER BY Factuur.FactuurNR;

Het is me uiteindelijk gelukt.:rolleyes:
Had nog een paar foutjes over het hoofd gezien.
Nu werkt het formulier helemaal op de query Factuur met een afrondfunctie.
MAAR::(
Als ik in het formulier een nieuw record wil aanmaken krijg ik de ene error na de andere,
en die hebben allemaal te maken met de afrond functie.
Het zit hem in de datums
Ik heb de laatste versie in bijlage gedaan.

Kun je de afbeeldingen in een Word document zetten? Ik heb momenteel problemen met het bekijken/opslaan van afbeeldingen; ze geven allemaal een foutmelding. En dat schiet natuurlijk niet erg op...

Bekijk bijlage 110448
Kun je de afbeeldingen in een Word document zetten? Ik heb momenteel problemen met het bekijken/opslaan van afbeeldingen; ze geven allemaal een foutmelding. En dat schiet natuurlijk niet erg op...

Ik krijg alleen afbeelding 1 erop
De rest is te groot
Maar in mijn laatsts zip file zit de database.
Hierin kan je zien wat de fouten zijn.

Hallo,

Heb je al eens kunnen kijken naar de fout?
Want ik zit nu helemaal vast.
Ik ken ni zo veel van code.

Groeten

Geen idee wat er fout gaat in jouw db; ik kan de fout niet reproduceren. Kijk eens of je wat aan deze versie hebt?

Bijlagen

Geen idee wat er fout gaat in jouw db; ik kan de fout niet reproduceren. Kijk eens of je wat aan deze versie hebt?

Hallo,

Ik snap het ook niet
Wat heb je eigenlijk veranderd?
Tot nu toe werkt het.
Heb de query's die er teveel in stonden ook verwijderd.
Nog even testen en dan verder bouwen op deze versie.

Sommige dingen moet je niet willen weten ;) Succes in ieder geval!

Hallo,

In bijlage de bewerkte versie:
Bekijk bijlage 110985

Het werkt.
Ik krijg geen foutmeldingen meer, en overal worden de bedragen afgerond.
Ik weet niet wat je gedaan hebt.
Waarom stond er een extra knop op het formulier?

MAAR :confused:

Ik heb in de tabellen de standaard waarden op 0 gezet.
Als ik ga kijken in de query, staan die er ook.
Maar als ik in het formulier ga kijken, komen die nooit.
Het is de bedoeling dat als je een nieuw factuur maakt,
Alle velden die niet vooraf zijn ingevuld standaard op nu staan.
En dat ook alle berekeningen te zien zijn. (zie afbeelding)

Bekijk bijlage 110987

Die extra knop had niks met jouw vraag te maken, maar met een andere topic :) Er zit niet altijd een db bij een vraag, en dan moet je een beetje improviseren. Dan pak ik de eerste de beste db waar ik een beetje mee kan klooien. In dit geval die van jou dus...

De opmaak van de tekstvelden in mijn versie heb ik als volgt gemaakt: 0;-0;"" Hierbij worden getallen wèl weergegeven, en de waarde 0 niet. Hij staat er wel, maar je ziet 'm niet. In de code in de query zie je ook dat er overal een 0 wordt ingevuld, ongeacht wat er in het veld staat. Persoonlijk hou ik er niet van om een nul als standaardwaarde te gebruiken voor een getalveld, en ik raad je ook aan om die weer te verwijderen. Je kunt dan makkelijker controleren op de waarde null, 0 of leeg.

Selectievakje

Hallo,

Opnieuw een probleempje
Ik zou nu graag een query maken die alleen weergeeft welke facturen niet betaald zijn.
Op het formulier staat een selectievakje.
Aangevinkt is betaald.
Ik vindt maar niet hoe ik het moet doen.:o

Mvg

Een selectievakje heeft de waarden 0 of -1. Niet aangevinkt heeft daarbij de waarde 0, aangevinkt dus -1. Je kunt daar vrij simpel op filteren. Gebruik je het veld in een query met een Outer Join dan kan hij ook nog de waarde Null hebben. Het filter is dan: 0 Or Null

Een selectievakje heeft de waarden 0 of -1. Niet aangevinkt heeft daarbij de waarde 0, aangevinkt dus -1. Je kunt daar vrij simpel op filteren. Gebruik je het veld in een query met een Outer Join dan kan hij ook nog de waarde Null hebben. Het filter is dan: 0 Or Null

Hallo,

Het is me gelukt om te filteren
Zie bijlage
Bekijk bijlage 111729
Maar, ik kan er niets in aanpassen.
En het is de bedoeling dat dit een formulier komt (heb ik ook al gemaakt).
Om zo een overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te doen.

:confused:

Wat wil je kunnen aanpassen voor het filter? Want ik zit nu een beetje te zoeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan