• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteer automatisch de hoogste 20%

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddesonnaville

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Ik ben bezig met het maken van allerlei plots, hierbij heb ik nu een plot met alle scores van zo'n 400 rijen. De scores zijn berekend door middel van zo'n 10 verschillende parameters met allemaal een ander gewicht.

Ik zou graag een plot ontwikkelen met de rijen die de hoogste scoren hebben (de hoogste 20%). Kan ik dit door middel van een automatische formule doen, dit is handig aangezien ik nog aan het kijken ben wat een goede weging is voor de parameters. Handmatig zou ik dit steeds bij wijziging van de scores weer moeten aanpassen)

Laatst bewerkt:
Wat is een plot? Een grafiek?

met kleinste() grootste() rang() zal er wel wat zinnigs uit kunnen komen. Maar zonder voorbeeldje is dit een beetje lastig te beoordelen. Dus als je een voorbeeldje in excel, en geen plaatje, kan plaatsen wordt je waarschijnlijk beter geholpen.

Bekijk bijlage Workbook1.xlsx

Ik heb het excel bestandje geupload. Ik wil dus automatisch de 20% beste rijen selecteren (en met beste bedoel ik de 20% hoogste scores), zodat ik nog een extra plot kan maken en beter kan inzoomen op de meest interessante.

De plaatjes waar je overigens naar refereert hebben betrekking op een andere vraag, wat hier helemaal los van staat.

Dat is al heel ver de richting in. Hoe heb je dit gedaan en is het ook eenvoudig mogelijk om dit in een 2e scatter plot te zetten?

Het zijn 2 scatter plots over elkaar heen geplaatst

@popino, hoe heb je die grafieken over elkaar geplaatst? Ik probeer dit met een nieuwe te doen maar het lukt me niet.

De achtergrondkleur van de grafiek moet je 100% transparant maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan