• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteer cel --> kleur dan complete rij

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarkF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkF

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Ik ben op zoek naar een functie waarin ik duidelijk overzicht in excel kan hebben dat als ik een willekeurige cel selecteer dat dan de complete rij ingekleurd wordt met een bepaalde kleur. Maar als ik weer een andere willekeurige cel selecteer dat dan de rij die ingekleurd is wordt opgeheven en de nieuwe rij wordt ingekleurt waar de cel is geselecteerd.

Graag wil ik dit zonder dat de voorwaardelijke opmaak en andere opmaak hiermee komt te vervallen...

wie kan me helpen?

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
Target.EntireRow.Interior.Color = vbRed
End Sub

Bij het selecteren van een cel wordt de rij waar deze cel instaat rood weergegeven.
De overige rijen hebben geen kleur.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voorwaardelijke opmaak zal steeds ongewijzigd blijven, echter manueel ingestelde achtergrondkleuren zullen bij het volledig kleuren ven rijen verwijderd worden. Daarom in bijlage 3 mogelijkheden (op elk werkblad 1) om de actieve cel rij aan te duiden.
De gebruikte codes staan telkens in de bladmodule v/h betreffende werkblad.

Bekijk bijlage 107706

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan