Haha... Inderdaad, een lui type ben ik niet. Maar programmeren is ook nooit mijn ding geweest/geworden. Ik probeer het wel, maar loop dan altijd aan tegen een paar onneembare hobbels. Kennelijk zit me dit niet in het bloed....en ja...dan zijn macro soms wel handig als je een aantal queries achter elkaar wil uitvoeren of eens wil regelen dat bij openen van een formulier de focus meteen wordt verlegd naar een bepaald veld. Dat weet ik met Macro's toch echt beter te regelen (of misschien moet ik zeggen 'sneller te regelen') dan met VBA-code. Ik heb wel VBA-cursus(jes) gevolgd maar daar zaten vaak doorgewinterde programmeurs niet niet effe blijven stilstaan bij die sukkel die eerst wil weten wat in godsnaam DIM betekent. Da's voor mij dan al een 'setback'. Dus: ik ben niet lui inderdaad, ik zou het graag anders willen, maar loop vaak tegen lastige (voor mij onoplosbare) zaken aan. Ik kan mij ook niet veroorloven om veel tijd te steken in zo'n probleempje. De oplossing via een Macro is dan snel gevonden. Ik zag er ook nooit kwaad in.... Zoals dit hele item (top 20) eigenlijk al opgelost had kunnen worden na jouw 2e post ... maar voor mij was het nog steeds AbaCaDaBra.
Dus....ik dank je nogmaals...ook voor alle wijze raad....en het woord MACRO dus ik nauwelijks meer uit te spreken. Ben blij dat dit item als opgelost mag worden beschouwd. Tot binnenkort, denk ik.