• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteer range voor elke sheet gedefinieerd in cel A1,A2,A3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf1991

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2014
Berichten
61
Beste helper,

Bekijk bijlage Helpfile.xlsx

Zie bijgevoegd bestand.

Ik ben op zoek naar een stuk VBA code waarbij de sheets een voor een geselecteerd worden die zijn gedefinieerd in Sheet1 kolom A.

Voor elke sheet moet range A1:G10 gekopieerd worden en geplakt in sheet Data sheet.

Alvast bedankt!
 
Hoe moet het geplaatst worden in "Data sheet"? Onder elkaar, naast elkaar?
 
bv

Code:
Sub VenA()
For Each cl In Sheet1.Columns(1).SpecialCells(2)
  Sheets(cl.Value).Range("A1:G10").Copy Sheet5.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next cl
End Sub
 
bv

Code:
Sub VenA()
For Each cl In Sheet1.Columns(1).SpecialCells(2)
  Sheets(cl.Value).Range("A1:G10").Copy Sheet5.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next cl
End Sub

Ik hou al op haha, je wilt niet weten hoe lang mijn code is x) het werkt overigens wel, maar dit stukje is toch wel wat efficiënter ^^
 
Om zelf ook weer wat te leren heb ik de code van VenA gebruikt. Hij werkte niet in één keer voor mij, maar wel met kleine aanpassingen:
Code:
Sub VenA()

Dim cl As Range

For Each cl In Sheets("Sheet1").Columns(1).SpecialCells(2)
  Sheets(cl.Value).Range("A1:G10").Copy Sheets("Data sheet").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next cl
End Sub
 
VenA,

Bedankt voor jouw reactie. Dit is bijna precies waar ik naar op zoek ben. Om het helemaal compleet te maken...

Nu is de range in kolom A hard gecodeerd. Als ik een sheet wil toevoegen moet ik dit ook in kolom A toevoegen en het stuks macro SpecialCells(2) wijzigen naar SpecialCells(3)

Is het ook mogelijk om een vooraf gedefineerde range op te nemen, A1:A20 bijvoorbeeld.

Als ik nu de macro aanpas naar SpecialCells(19) doet de macro het niet meer omdat er geen waardes in de cellen staan.

Alvast super bedankt!

Roeland035 jij ook bedankt!!
 
Zoiets ralph?

Code:
Sub VenA()

Dim strArray() As String
Dim TotalRows As Long
Dim ws As Variant
Dim i As Long

TotalRows = Rows(Rows.Count).End(xlUp).Row
ReDim strArray(1 To TotalRows)

For i = 1 To TotalRows
    strArray(i) = Range("A" & i).Value
Next

For Each ws In strArray
  Sheets(ws).Range("A1:G10").Copy Sheets("Data sheet").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
Next ws
 
Ik ga er mee aan de slag. Dit heeft mij al zeer goed op weg geholpen.

Beide hartstikke bedankt en fijne feestdagen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan