Selecteerde naam in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom ben je afgestapt van de keuzelijst?

in een keuzelijst moeten ze hun naam kiezen. en bij die tekstblok daarzo moet die naam staan

Da's niet het antwoord op mijn vraag. Om de een of andere reden heb je de Tempvars variant van mij overgenomen (met Environ). En dat was slechts een manier om te kijken of Tempvars nu wel of niet werkt. Met als conclusie: het werkt. De gebruikte code doet niks anders dan de naam van de ingelogde gebruiker ophalen. En die verandert niet door een keuzelijst...

Volgens mij begrijp je me niet. Ik kan ik misschien de database opsturen ergens en dat je dan even kijkt watik bedoel misschien is dat handig

Ik weet niet wie wie niet snapt, maar dat jij mij niet snapt lijkt mij dan weer vrij duidelijk.... Ik vroeg dus waarom je deze code:
Code:
If (Not IsNull(Keuzelijst23)) Then
    TempVars.Add "CurrentuserID", Me.keuzelijst 23.Value
    DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
    DoCmd.OpenForm "Rea Tracking", acNormal, "", "", acFormEdit, acWindowNormal
    Exit Sub
End If
hebt vervangen door deze:
Code:
If (Not IsNull(username)) Then
    TempVars.Add "Useronline", VBA.Environ("UserName")
    DoCmd.Close , ""
    DoCmd.OpenForm "RTForm", acNormal, "", "", acFormEdit, acWindowNormal
    Exit Sub
End If
Als ik ervan uitga dat je de keuzelijst <Keuzelijst23> hebt hernoemd naar <username>, snap ik niet waarom je niet dit gebruikt:
Code:
    TempVars.Add "CurrentuserID", Me.username.Value

ik heb het eindelijk gevonden waar de fout zit. Maar als ik hem oproep in een query dan zet hij die naam in alle records. Maar ik wil juist dat als hij een alleen als je een record aanmaakt dat hij dan die naam neerzet

martijn

Wat heeft jouw laatste opmerking met je oorspronkelijke vraag te maken?
Ik heb een formulier gemaakt waar ze hun naam moeten selecteren en daarna pas verder kunnen. Nu wil ik dat hij die geselecteerde naam opslaat en dat iemand dan een record aanmaakt dat dan in een kolom komt de staan als voorbeeld "Martijn Bakker".
Een tempvar die je vult heeft één waarde. Je vult hem vanuit je keuzelijst, en je krijgt bij het maken van een nieuw record de naam van de persoon. Vraag beantwoord, lijkt mij. Als je een selectiequery maakt, met de temVar erin, dan zie je bij elk record dezelfde naam. Een nationale filosoof zou dan in amsterdams accent zeggen: das logisch...

Maar hoe kan ik het dan wel doen? Want als het werkt dan kan ik weer verder naar de volgende stap

Ik heb ondertussen geen flauw idee meer wat je nu wilt; je wilde een techniek om een waarde uit een keuzelijst op meerdere plekken te gebruiken. Daarvoor heb je nu de techniek (temPvar). Die kun je als standaarwaarde gebruiken in een formulier, en dat doet volgens mij exact wat je wilt. Maar blijkbaar wil je toch weer iets anders...

En wat zou er volgens jou moeten gebeuren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan