• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteert 2 cellen, uitkomst blijft 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bretput

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,

Als ik een cel selecteer en hierin iets wil typen, bijvoorbeeld een formule, bedekt deze ook de cel erboven, weet iemand hoe dit kan?

Ik heb bijvoorbeeld in cel A1 : 10
In cel A2: 50
En nu wil ik in cel A3: =A1/A2, maar ik kan A2 dus niet selecteren, omdat deze bedekt als ik op A3 klik.

Nu weet ik dat ik het gewoon los in kan typen, maar het gaat er mij om dat hij niet de cel erboven bedekt.

De uitkomst wanneer ik dit los intyp is ook altijd 0, ongeacht de getallen die ik bij A1 en A2 invoer.

Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?

De uitkomst wanneer ik dit los intyp is ook altijd 0, ongeacht de getallen die ik bij A1 en A2 invoer.
Klik op meer decimalen en je getal word 0,2

Was het maar zo makkelijk haha, maar dit is dus helaas niet het geval.

Ik denk ook dat het verband houdt met hetgeen wat ik er boven heb getypt, dat cel A2 wordt bedekt als ik iets in Cel A3 wil typen wat ik nogal vreemd vind, normaal gesproken is dat namelijk niet!

Bij mij werkt het wel.
Doe eens een voorbeeld bestandje.

Hallo,

Als ik een cel selecteer en hierin iets wil typen, bijvoorbeeld een formule, bedekt deze ook de cel erboven, weet iemand hoe dit kan?

Ik heb bijvoorbeeld in cel A1 : 10
In cel A2: 50
En nu wil ik in cel A3: =A1/A2, maar ik kan A2 dus niet selecteren, omdat deze bedekt als ik op A3 klik.

Nu weet ik dat ik het gewoon los in kan typen, maar het gaat er mij om dat hij niet de cel erboven bedekt.

Wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?

Kan het zijn dat de berekening op handmatig staan? Extra - Opties - Berekenen.
Dat van de "bedekte" cellen is wel apart en een voorbeeldbestand zou veel duidelijk kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

De berekening stond niet handmatig, daar heb ik al naar gekeken.
Ik heb op jouw verzoek het bestand toegevoegd,

het gaat om cel I67 op blad 2.

Heb wel veel in de bijlage moeten verwijderen, omdat hij anders boven de 100kb uitkwam, maar de relevante informatie staat er nog in.

Hopelijk kan een van jullie mij helpen.

Bijlagen

Het werkt bij mij gewoon niets bedekt zie plaatje.

Bijlagen

• Delen.jpg
    Delen.jpg
    38,1 KB · Weergaven: 38
Waarom tik je niet gewoon de formule in de formulebalk? Dan ben je toch overal vanaf? De reden dat de bovenliggende cellen 'niet benaderbaar' zijn komt omdat je die cellen in je formule hebt meegenomen. Met het selecteren van de cel met de formule worden de aan de formule gerelateerde cellen óók geselecteerd. Als je de formulebalk gebruikt blijf je wel de inhoud van die cellen zien.

Groet, Leo

Dat komt omdat je berekening een kringverwijzing is.
I65 verwijst naar ='Blad 1'!AN5 die naar zichzelf verwijst.

Als je 54 intoetst in 'Blad 1'!AN5 dan werkt het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan