• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren/genereren van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

hessell

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Hallo,

In het bijgesloten bestandje staat een eenvoudig overzicht van welke leverancier er op welke locatie diensten levert.

Ik wil nu op een of andere manier (draaitabel?) gegevens/overzichten genereren.

Ik zou nu graag een overzicht genereren die per locatie aangeeft welke leverancier daar komt.

Kan iemand mij op een idee brengen of een woord waarop ik kan zoeken binnen dit forum.

Misschien heeft iemand wel een idee hoe het op een andre manier handiger in excel verwerkt kan worden.

Alvast dank.

Nouja misschien kun je uit de voeten met autofilter?
- Selecteer als eerst al je gegevens
- Ga naar het Menu data
- Ga het submenu filter in
- Kies voor autofilter

Vervolgens geef je bij Locatie 1 aan dat ze een X moeten bevatten middels het driehoekje dat aan het einde van die cel staat. Je krijg nu alleen die gegevens te zien.

Let op als je dat ook bij de andere locaties wilt aangeven moet je eerst je vorige selectie weer op alles zetten. Anders krijg je bijvoorbeeld de leveranciers die bij locatie 1 en locatie 2 moeten zijn, terwijl jij alleen locatie 2 wou zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan