• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

selecteren in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

s949841

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Beste mensen,

Ik heb een vraag over de selectie van postcode 6 gebieden (1234 AB) op basis van postcode 4 gebieden (1234). Op basis van 300 geselecteerde pc4 gebieden wil ik zoeken in een lijst met 10.000 pc-6 gebieden en die pc-6 gebieden selecteren waarvan de 4 cijfers overeenkomen met de pc4 gebieden uit de lijst.

Verticaal zoeken kan volgens mij in dit geval niet omdat ik 6 posities vergelijk met 4 posities.

Als uitvoer wil ik hebben ja (case is geselecteerd, eerste 4 cijfers pc6 komt voor in lijst pc 4 gebieden) en nee (case is niet geselecteerd, eerste 4 cijfers pc6 komt niet voor in lijst pc 4 gebieden). Welke formule kan ik hier gebruiken?

Alvast bedankt!
Sander

Hoi

Met de LINKS functie kan je de eerste 4 karakters uit een cel halen.

Met de AANTAL.ALS functie kan je checken hoeveel keer iets voorkomt in een bereik van cellen. Evt. kan je met een ALS functie nog testen of dit 0 is (pc4 komt niet voor) of groter dan 0 (pc4 komt voor).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan