• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selecteren met datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboertje

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
61
Ik heb een bestand waarin ik o.a. bijhoud welke persoon welke telefoon heeft, en van wanneer tot wanneer. De gebruikers wisselen nog wel eens, en daarom staan er meerdere namen bij eenzelfde telefoonnummer. Nu wil ik de faktuur die ik digitaal krijg en in excel kan importeren hier aan koppelen. Maar dan is het noodzakelijk te weten te komen wie op de faktuurdatum welke telefoon heeft, want elk telefoonnummer staat uiteraard maar één keer op de faktuur.

Kan ik dat met een simpele formule te weten komen ?
Ik heb een eerste opzet bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • gsm faktuur.xls
    21 KB · Weergaven: 35
Lukt het hiermee mboertje?, alhoewel het geen simpele formule is geworden.
Ik neem aan dat het over de maand Januari gaat.
Dus maand C1 minus 1.
 

Bijlagen

  • 05-02-10 gsm faktuur(1).xls
    23,5 KB · Weergaven: 29
Nee dit is niet helemaal de bedoeling, de uitkomst klopt ook niet.

Wat ik wil weten is wie op de faktuurdatum (cel c1 in het voorbeeld) welk telefoonnummer heeft. Dus niet in een bepaalde maand of zo, maar echt op die datum.

Groet,
Marcel
 
Hallo Marcel,

Hierbij een oplossing.
Je krijgt echter wel de laatste naam in de rij van namen, waarvoor geldt dat de datum van groter of gelijk is aan de factuurdatum en de datum tot kleiner of gelijk aan de factuurdatum.
Als er door een foutje twee namen staan op de factuurdatum dan krijg je er slecht één.

Ps
Toen ik deze vraag vandaag zag verschijnen meende ik mij een soortgelijke vraag van een paar dagen geleden te herinneren. Ik kon hem echter niet meer terug halen.
Dus maar opnieuw de formule gemaakt

Aanvulling: Had een klein foutje gemaakt, daarom bijlage aangepast.
 

Bijlagen

  • Kopie van gsm faktuur.xls
    21 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Ik kan op dit moment alleen iets verzinnen als de juist overeenkomende datum in kolom C of D staat.
Maar niet in beide.
Maar ook niet liggend tussen twee data’s.

Aangezien je bestandje op dit moment 13x bekeken is, zal het wel geen eenvoudige opgave zijn, en lijkt het me dat je iets zult moeten aanpassen.
Kijk maar of je er iets mee kunt.
 

Bijlagen

  • 05-02-10 gsm faktuur(HSV).xls
    21 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ik heb ook iets uitgewerkt, maar verdient geen schoonheidsprijs.

Zie maar bestand.

Cobbe
 
Hallo Marcel,

Aanvulling: Had een klein foutje gemaakt, daarom bijlage aangepast.

Had ik opgemerkt Thoralf, maar dit is een mooie oplossing lijkt me. :thumb:
 
De start van het weekend speelde mij waarschijnlijk een beetje parten :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan