Selecteren met knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo allemaal. Hoe kun je met JavaScript een knop zo maken, dat als je er op drukt, dat dan een stukje tekst wordt geselecteerd. En niet een stukje tekst in een textarea, want dat weet ik wel hoe dat moet. Maar dus gewoon een stukje tekst op de site. Weet iemand hoe dat moet?

Ik zal het eens iets beter uitleggen. Ik zoek zoiets net als dit. Dan bedoel ik niet het JavaScriptje maar de [select all]-knop. Als je daarop drukt, wordt de tekst in het textarea op het klembord geplaatst. Ik wil nu hetzelfde maar dan niet dat tekst uit een tekstvak geselecteerd wordt, maar gewoon een stukje op mijn website. Dat wil ik, omdat de opmaak ook meegekopieerd moet worden. Weet iemand hoe dit moet? Alvast bedankt.

Ik denk niet dat het kan, er is wel een "getSelection()" (ff mee google-en) en daarmee kun je als er wat geselecteerd is wel wat doen.

Het selecteren zou dan "setSelection()" kunnen zijn maar dat is er niet in js. In andere talen wel.

Als je van het gedeelte dat je wilt kopieren 1 paragraaf maakt kun je het met driemaal-klikken (snel 3x links) makkelijk selecteren.

Vr.Gr. Egel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan